Nasze miejsce w fabule Fairy Tail

Jeszcze przed narodzinami głównych bohaterów z mangi i anime powstał nowy świat, którym władały smoki. Ludzie żyli w niepokoju, ryzykując życiem na każdym kroku. Nadszedł jednak moment kiedy zaczęły powstawać magie. Rozprzestrzeniały się powoli, aż objęły cały glob.

Utrzymania pokoju podjął się mag, posiadający posłuch na całym świecie. Był to człowiek o imieniu Miyaguchi. Podzielił on gildie na mroczne, a także stworzył kodeks zakazujący otwartych walk między gildiami. Rozpoczął także poszukiwania zdolnych magów, z którymi pragnął założyć Radę Magii, pilnującą porządku i ładu. Czy znajdą się tacy? Czy równowaga jest możliwa kiedy na świecie jest tylu zdeterminowanych ludzi, chcących zrealizować swoje sny i marzenia? Czas pokaże... Jednak ty możesz zmienić biegi tej historii, przekonaj się o tym odwiedzając Mage Guild Wars!

Brak bonusu

Misje

post #1

Misje



Spis treści

  1. FAQ
  2. Rodzaje misji
  3. Zasady MG
  4. Przeciwnicy w misji
  5. Pozostałe



FAQ

1. Czym są misje?

Misja zalicza się do grupy wydarzeń fabularnych, o nie co mniejszej skali w przeciwieństwie do wydarzeń specjalnych. Jednakże tak samo jak te drugie, ingerują w otaczający świat nie tylko Gracza, ale wszystkich użytkowników forum. Misja może skupiać się na konkretnym momencie w fabule forum bądź historii Użytkownika, ewentualnie na pojedynczych wydarzeniach, które nie odgrywają znaczniej roli na tle wydarzeń mających miejsce w świecie gry. Misje mogą mieć przeróżne konsekwencje fabularne dla Gracza, lecz zależy to w głównej mierze od środków jakie zostały podjęte w celu jej ukończenia. Dlatego też nie należy traktować misji jako zwykłego zapychacza, ponieważ nawet to najmniej znaczące zadanie może okazać się silnie powiązane z wydarzeniami, które mają miejsce na forum.


2. Jak odbyć własną misję?

By móc wziąć udział w misji należy przede wszystkim znaleźć Mistrza Gry, który zechciał by wziąć pod swoje skrzydła Gracza i pomóc mu wejść w świat fabularny MGW lub rozwinąć jego własną fabułę, oczywiście za obustronną konsultacją. W momencie znalezienia odpowiedniej osoby, Gracz może, ale nie musi, przedstawić to co chce osiągnąć jego postać, w całości albo małymi kroczkami, rozbijając cały wątek na mniejsze misje. Oczywiście nie wszystko może pójść po myśli Gracza, należy uwzględnić system poziomów, które obowiązują na MGW i jeżeli Gracz za cel w misji prostej weźmie sobie podbicie innego państwa, to może być przygotowany na negatywną odpowiedź nie tylko ze strony Mistrza Gry, ale również Administracji. W pozostałych przypadkach do rozpoczęcia misji wystarczy przygotować jedynie post ze strony Gracza w lokacji startowej, a następnie wyczekiwać pierwszego postu od Mistrza Gry, który nie tylko będzie zawierał ukrytą fabułę oraz cel, ale także rozpocznie nową historię.


3. Czy istnieje jakiś limit graczy, którzy mogą wziąć udział w jednej misji?

Odpowiadając krótko, to nie istnieje żaden odgórny limit co do ilości graczy, którzy mogą wziąć udział w misji prowadzonej przez jednego Mistrza Gry. Jeżeli jest pomysł na dobrą fabułę, osoba która będzie prowadziła całą historię dysponuje odpowiednią ilością czasu i radzi sobie z zarządzaniem taką ilością zasobów, a także jest dużo chętnych Graczy, to taka misja jak najbardziej może się odbyć. Pamiętać należy jednak o tym, że niezależnie od ilości Graczy, standardowa misja posiada swoje wynagrodzenie według wzoru i tutaj większa ilość uczestników niczego nie zmieni.


4. Jaką rolę pełni Mistrz Gry?

Mistrz Gry jest pewnego rodzaju strażnikiem fabularnym, który sprawuje piecze nad wydarzeniami, które dzieją się na forum. Ma pełną władzę do kreowania świata, w którym gramy, rozbudowywania go czy tworzenia wszelkiego rodzaju zawiłości w celu urozmaicenia rozgrywki. Mistrz Gry to również osoba, która jako pierwsza od strony Gracza, wyciąga pomocną dłoń w przypadku prowadzenia osobistych historii. Oczywiście Mistrz Gry podlega cały czas Administracji i zasadom panującym na forum zarówno w kontekście fabularnym jak i czysto formalnym.


5. Kto może zostać Mistrzem Gry?

Teoretycznie każdy, lecz praktycznie tylko te osoby, które znają mechanikę forum do tego stopnia, by móc swobodnie prowadzić te mniejsze jak i większe wydarzenia, bez potrzeby ciągłego konsultowania pewnych kwestii z Administracją. Nie istnieją żadne wymagania odnośnie stażu na forum, a każdego chętnego użytkownika chcącego wstąpić w szeregi Mistrzów Gry zapraszamy do składania podań w tym temacie. Należy mieć jednak na uwadze, że w przypadku braku jakichkolwiek podstawowych kompetencji, podanie takie może zostać odrzucone.


6. Co się dzieje z wynagrodzeniem misji w momencie jej nieukończenia z różnych przyczyn?

Jest to niewątpliwie istotna kwestia, ponieważ sama misja może zakończyć się na różne sposoby i teoretycznie niemal każde z nich jest akceptowalne. Fabularnie Gracz poświęcił część swojego czasu na udział w misji, dlatego też samo wynagrodzenie wydaje się być jak najbardziej na miejscu. Więc przechodząc do sedna, każda misja nie może być prostoliniowa. Każdy Mistrz Gry musi umożliwić ukończenie misji na różne sposoby uwzględniając preferowaną przez prowadzącego ścieżkę, a także sytuacje gdzie z fabularnych przyczyn Gracz postanowił zrezygnować z uczestnictwa. Dlatego też wyróżnia się następujące scenariusze zakończenia misji i w zależności od nich wynagrodzenie lub jego brak:

  • misja została ukończona pomyślnie (Gracz wykonał cel) - pełne wynagrodzenie zarówno dla Gracza jak i Mistrza Gry
  • misja została ukończona niepowodzeniem (mimo dobrej długości Gracz nie wykonał celu misji) - pełne wynagrodzenie dla Mistrza Gry, a także wynagrodzenie w postaci wyłącznie PW oraz podstawowa ilość PU dla Gracza
  • misja została przerwana przez Gracza (z przyczyn fabularnych) - pełne wynagrodzenie PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów dla Mistrza Gry, pełne wynagrodzenie w postaci tylko PW dla Gracza (jednakże należy mieć na uwadze, że przypadki takie będą szczególnie sprawdzane i może dochodzić do sytuacji, gdzie wynagrodzenie nie będzie akceptowalne bądź będzie się różniło od tego podanego wyżej)
  • misja została przerwana przez Gracza (brak konkretnych przyczyn, brak odpisu, brak aktywności) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów wyłącznie dla Mistrza Gry
  • misja została przerwana przez Mistrza Gry (nieprawidłowe prowadzenie misji, blokowanie alternatywnych ścieżek) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów dla Gracza, pełne wynagrodzenie w postaci wyłącznie PW dla Mistrza Gry
  • misja została przerwana przez Mistrza Gry (brak konkretnych przyczyn, brak odpisu, brak aktywności) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów wyłącznie dla Gracza
  • misja została przerwana z powodów technicznych (niezależnie od Mistrza Gry bądź Gracza) - brak wynagrodzenia

7. Czy istnieją niepisane zasady odnośnie prowadzenia misji, które musi przestrzegać Mistrz Gry oraz Gracz?

Nie. Wszystko, to co jest ważne i przede wszystkim jest w pełni akceptowalne na naszym forum zostało spisane w tym czy w innych wątkach dotyczących mechaniki. Dlatego też jeżeli Mistrz Gry bądź Gracz wyraźnie zaznaczy, że druga strona powinna wykonać czynność, która nigdzie na forum nie jest opisana, to sygnały takie należy zgłaszać Administracji w celu dalszego dochodzenia. Wszelkie akty naginania w ten sposób zasad forum ku własnych korzyści będą kończyły się wykluczeniem z rozgrywki czasowo bądź na stale. Administracja zawszę służy pomocą i wyjaśnieniami, dlatego jeżeli są jakieś niewiadome kwestie ze strony Gracza oraz Mistrza Gry, powinny być one natychmiast kierowane do odpowiednich użytkowników za pośrednictwem prywatnej wiadomości bądź (bardziej preferowana opcja) serwera Discord.


8. Co zrobić gdy Gracz lub Mistrz Gry nie odpisuje w misji, nie informując o tym wcześniej drugiej strony?

Wszystko zależy od sytuacji w jakiej Mistrz Gry bądź Gracz się znalazł. Należy pamiętać, że mimo wszystko forum to pewna forma rozrywki, na którą poświęca się wolny czas i sprawia mniejszą bądź większą radość, lecz mimo to wszyscy jesteśmy ludźmi, którzy mają swoje sprawy na głowie. Przede wszystkim, jeżeli na początku prowadzenia misji obie strony uzgodniły maksymalny okres czasu na pojedynczy odpis w misji, a mimo to czas ten minął, a druga strona nie daje znaków życia, to można jak najbardziej zastosować jeden z wyżej wymienionych scenariuszy zakończenia misji, w którym to albo Gracz, albo Mistrz Gry, albo oboje otrzymują częściowe wynagrodzenie. Identyczne kroki można podjąć w przypadku, gdy Gracz nie odpisuje w misji mimo bycia aktywnym użytkownikiem. W przypadku gdy to Mistrz Gry mimo swojej dostępności i zapewnień nie dotrzymuje terminu, to gracz może albo zakończyć misje, albo po prosić o kontynuowanie innego Mistrza Gry, gdzie w przypadku wystąpienia takiego scenariusza i dodatkowo nowy Mistrz Gry dopiął misje do końca, to całe wynagrodzenie dla prowadzącego przypada za osobę, która napisała podsumowanie misji w odpowiednim wątku.


9. Czy misje można potraktować jako wydarzenie specjalne?

Jeżeli misja prowadzona jest przez zwykłego Mistrza Gry, to nie. Niezależnie od długości, jakości czy bardzo dobrej historii, to wynagrodzenie jest adekwatne do rodzaju misji zgodnie z tabelami znajdującymi niżej. Wydarzenia specjalne, czyli inaczej eventy prowadzone są wyłącznie z kont Administracji bądź Event Mastera. Wyjątkiem może być wydarzenie specjalne prowadzone przez Mistrza Gry w momencie gdy osoba taka dostała pozwolenie od Administracji, a sam format misji nie przypomina tego, którego można spotkać w misjach standardowych. Wynagrodzenie w eventach również jest inne i po konsultacji osoby prowadzącej z Administracją, zostaje ono odpowiednie podliczone indywidualnie dla każdego uczestnika, a także samego prowadzącego.


10. Czym są konsultacje na Discordzie i jaki mają wpływ na misje?

Jak wiadomo misja mimo wciągającej fabuły, niesamowitych zwrotów akcji i całej otoczki, którą dostarcza Mistrz Gry, posiada pewne elementy, które niekiedy ciężko umieścić je w postach, ze względu na ich szczątkową wartość, bądź dotyczą czegoś błahego, co ciężko rozpisać na sensowną ilość zadań. Do takich sytuacji można zaliczyć krótki dialog, badanie terenu, zdobywanie informacji odnośnie otoczenia miejskiego, wiejskiego bądź takiego, który aktualnie towarzyszy postaci Gracza. Są to tylko niektóre sytuacje, ale mimo wszystko niekiedy ciężko napisać dobrej jakości post, gdy Gracz do dyspozycji posiada wyłącznie, przykładowo opis jednego przedmiotu, gdyż każdy inny wątek został wyczerpany. W tych sytuacjach przychodzą właśnie konsultacje, które mają formę krótkich wiadomości mających miejsce na odpowiednim kanale na Discordzie, w formie: Gracz -> Mistrz Gry -> Gracz -> Mistrz Gry (i tak dalej), do pewnego stopnia. W tych krótkich wiadomościach można uzyskać mniej lub bardziej szczegółowe informacje na temat rzeczy, osób bądź sytuacji, które są niewystarczająco jasne, a z kolei trudno rozwinąć je w pojedynczych postach na forum. Gdzie należy pamiętać, że Gracz w jednym poście może opisywać tylko jeden przebieg scenariuszu, to samo tyczy się konsultacji. Przykładowo zgodnie z regulaminem postów fabularnych, nie dozwolone jest tworzenie takich wpisów:


Quote:(...) Uciekam ile sił w nogach, choć poranny trening wcale mi tego nie ułatwiał i prawdę mówiąc wolałbym w tej chwili leżeć w wygodnym łóżku niż cisnąć się między uliczkami tego ponurego miasta. Nie wiem ilu mnie goni, aczkolwiek manewrując odpowiednio między uliczkami powinienem im z łatwością uciec. Przy następnym rozwidleniu zamierzam skręcić w prawo, by spróbować zrobić duże kółko, co pozwoli mi całkowicie odciąć się od pościgu. Jednakże jeżeli będzie to niemożliwe z różnych przyczyn, gdyż takie mogą wystąpić, to swe kroki kieruje w drugą stronę. (...)

Jak widać w powyższym przykładzie, Gracz opisał dwa różne scenariusze jednej sytuacji, co normalnie jest nieakceptowane a konsekwencje są wyciągane przy podsumowaniu misji. Jednakże jeżeli w tej sytuacji włączymy w obieg konsultacje, to całą sytuację można przedstawić w taki sposób:


Quote:Gracz: Biegnę przed siebie próbując zgubić pościg. Natrafiam w końcu na rozwidlenie i postanawiam udać się w prawo.
Mistrz Gry: Zgrabnie oddalając się od organów ścigania, [Gracz] dochodząc do momentu decyzji postanowił skierować swe ciało w prawą stronę, w uliczkę która była zawalona skrzyniami, beczkami bądź innymi rupieciami. Po kilkunastu sekundach [Gracz] mógł dotrzeć blokadę, którą niełatwo ominąć, a już na pewno nie cicho.
Gracz: Zaułek, w który się udałem nie należał do najlepszych. Co prawda, nie traciłem nadziei lecz po chwili światełko, które jeszcze się tliło wewnątrz mnie zgasło, a przynajmniej bardzo mocno przygasło. Barykada z niewiadomych mi przyczyn blokowała dalszą drogę. Pozostaje mi wspiąć się na nią bądź szybko zawrócić i udać się w przeciwnym kierunku...

Następnie pisząc post na forum należy zawrzeć informacje zawarte w konsultacjach z jak największą szczegółowością, a także dbając o pozostałą treść upiększającą wpis. Post taki jest jak najbardziej akceptowalny, ponieważ mimo że zawiera dwie różne decyzje tej samej sytuacji, to wpływ na nią miał Mistrz Gry, co pozwoliło mu odpowiednio zbudować napięcie i cały klimat tego jednego momentu. Dlatego też podsumowując, konsultacje służą do wyłuskania pewnej grupy informacji, którą następnie należy umieścić w poście fabularnym, co pozwala na ciekawsze poprowadzenie przyszłych losów Gracza w misji.

post #2

Rodzaje misji


Na forum istnieje kilka rodzajów misji, które są odpowiednio ułożone względem poziomu trudności, a także wynagrodzenia jakie przysługuje za wypełnienie celu wymyślonego przez Mistrza Gry. Bardzo ważną rzeczą, którą należy na samym początku zaznaczyć, jest fakt że nie można mieszać wynagrodzenia konkretnego rodzaju i poziomu misji z innym. Znaczy to tyle, że jeżeli Gracz zdecydował się na przystąpienie do misji prostej, to obowiązuje go wyłącznie wynagrodzenie z tego zakresu, nie inne. Wyróżniamy następujące rodzaje misji razem z obowiązującym wynagrodzeniem:


Misje standardowe

Misja zerowa

Nazwa: Misja zerowa
Opis: Specjalny rodzaj misji zarezerwowany wyłącznie dla nowych Graczy, którzy dopiero ukończyli proces tworzenia postaci i nie wymaga od nich specjalnych umiejętności czy zdolności przy rozwiązywaniu zadania. Jest to misja jednorazowa, czyli taka, której nie można wykonać drugi raz ze względu na poziom jaki reprezentuje. Jako jedyny rodzaj misji, nie ma na celu wzbogacenia Gracza o cenne punkty umiejętności, a przedstawienie jak wygląda podstawowa mechanika gry, jak działają misje i relacje Mistrz Gry - Gracz.
Wynagrodzenie Gracza: 20PU (wartość podstawowa) oraz 2PU za każdy post, 0PW, od 5.000 do 10.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 2PU za każdy post, 0PW oraz 5.000 klejnotów


Misja prosta

Nazwa: Misja prosta
Opis: Podstawowa misja, która swym poziomem trudności a także banalnym podejściem do celu, nie powinna sprawiać nikomu żadnych problemów. Do tego rodzaju misji najczęściej zalicza się proste zadania polegające na dotarciu z punktu A do punktu B, dyskusja czy inne zadania, które moglibyśmy śmiało nazwać obowiązkami domowymi. Niekiedy misje proste mogą być prologiem do dużo większej i bardziej skomplikowanej fabuły, jednakże należy mieć na uwadze, że Gracz podczas takiej misji nie może zginąć. Misje proste wymagają już jakiegoś wysiłku ku ich ukończeniu, jednakże to nie może być nic, co byłoby niemożliwe dla Gracza bądź grupy Graczy biorących w niej udział.
Wynagrodzenie Gracza: 20PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post, 15PW, od 5.000 do 10.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post, 15PW oraz 5.000 klejnotów


Misja normalna

Nazwa: Misja normalna
Opis: Typ zadania, które wymaga już od Gracza pewnego zakresu zdolności, nie tylko tych magicznych ale także podstawowej dedukcji czy ogólnego podchodzenia do problemu i rozpatrywania więcej niż jednego rozwiązania. Misja, w której przeciwnicy mogą sprawić problem, mogą nawet zranić, chociaż nie powinni być w stanie zakończyć życia postaci, chyba że popełnia się celowo błędy, których normalnie by się wystrzegano. W tego typu zadaniach operowanie magią, czy to ze strony Gracza czy przeciwników, których stworzy Mistrz Gry, jest już nie tyle co koniecznością, ale możliwością do wykorzystania. Rozwiązywanie problemu i dochodzenie do celu nie może być przedstawione na zasadzie prowadzenia za rączkę, jednakże nie popadając w drugą skrajność, nie może być też niemożliwe do osiągnięcia.
Wynagrodzenie Gracza: 40PU (wartość podstawowa) oraz 4PU za każdy post, 30PW, od 10.000 do 20.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 50PU (wartość podstawowa) oraz 4PU za każdy post, 30PW oraz 10.000 klejnotów


Misja trudna

Nazwa: Misja trudna
Opis: Pierwszy rodzaj misji, a może dla niektórych także ostatni, który wymaga od Gracza pełnego wachlarza umiejętności, a każda pomyłka może nieść ze sobą konsekwencje, chociaż niekoniecznie te najgorsze. Sama historia, czy może lepiej brzmi cała misja, powinny skupiać się na czymś istotnym w fabule Gracza albo forum, a także po zakończeniu zadania wnosić coś od siebie, co będzie miało realny wpływ na pozostałych Graczy forum. Przeciwnicy mogą dysponować podobnym albo i tym samym zakresem zdolności co sam Gracz, a cel, który należy osiągnąć będzie wymagał odpowiedniego podejścia, a także poprawnych decyzji, gdyż misja trudna jest pierwszym rodzajem misji, która zezwala na zakończenie opowieści, jeżeli podczas jej trwania Gracz podejmie złą jedną z kluczowych decyzji. Dla kogoś kto oczekuje spokojnej sielanki ukończenie misji może okazać się niemożliwe.
Wynagrodzenie Gracza: 60PU (wartość podstawowa) oraz 5PU za każdy post, 45PW, od 20.000 do 30.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 70PU (wartość podstawowa) oraz 5PU za każdy post, 45PW oraz 20.000 klejnotów


Misja klasy S

Nazwa: Misja klasy S
Opis: By móc w ogóle przystąpić do tego rodzaju zadania, postać Gracza musi posiadać specjalną rangę: Mag klasy S, która jak sama nazwa wskazuje umożliwia wykonywanie specjalnych dla niego misji. W tym przypadku dochodzi dodatkowo aspekt fabularny, a mianowicie reputacja maga. Z racji tego, że postać Gracza musi spełniać pewne wymagania, to również - pod kątem fabularnym - oczekuje się od niej spektakularnych wyczynów, a także podejścia wysokiej klasy. Przeciwnicy w tej kategorii są piekielnie trudni i uzdolnieni. Mogą dysponować tym samym bądź odrobinę większym wachlarzem umiejętności niż sam Gracz, oczywiście to zależy od tego na jakim poziomie użytkownik zdecydował się na podjęcie tego zadania. Bardzo często może się okazać, że niemożliwym stanie się pozbycie więcej niż dwóch przeciwników na raz, co będzie wymagało od Gracza odpowiedniego podejścia, dzielenia sobie zadania na mniejsze etapy i za każdym razem uwzględniania konsekwencji jakie mogą nieść jego wybory. Samo rozwiązanie celu nie jest już podane jak na tacy, a Gracz musi sam dojść do tego w jaki sposób wcisnąć się w klucz Mistrza Gry nie tracąc przy tym swojej postaci. Jednakże jak zostało już wcześniej powiedziane, nie powinna istnieć wyłącznie jedna ścieżka rozwiązywania problemu. Każda decyzja jaką będzie podejmować postać Gracza nie tylko będzie miała wpływ na niego samego, ale także odbije się negatywnie bądź pozytywnie na całą fabułę forum, a pierwszy poważny błąd jaki zostanie popełniony może okazać się również tym ostatnim.
Wynagrodzenie Gracza: 80PU (wartość podstawowa) oraz 6PU za każdy post, 60PW, od 30.000 do 45.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 90PU (wartość podstawowa) oraz 6PU za każdy post, 60PW oraz 30.000 klejnotów


Misja klasy SS

Nazwa: Misja klasy SS
Opis: Podobnie jak w poprzednim przypadku, by móc przystąpić do tego zadania postać Gracza musi posiadać odpowiednią rangę. Jest to najcięższy rodzaj misji z zakresu zadań podstawowych, zarówno pod kątem technicznym jak i fabularnym. Postać Gracza w tym przypadku będzie miała ciężki orzech do zgryzienia, gdyż często od jego decyzji będą się ważyć losy nie poszczególnych osób, a bardziej całego królestwa bądź nawet świata fabularnego. Każda decyzja podejmowana w sytuacji zagrożenia, nawet tego najmniejszego będzie wartością zerojedynkową, która jak to zostało zaznaczone, zakończy się kontynuacją opowieści bądź śmiercią postaci. Nie ma tutaj miejsca na popełnienie banalnych błędów. Sam cel bardzo trudno osiągnąć i podobnie jak poprzednio, będzie wymagał sprytu, ogromnych umiejętności, a także wiedzy fabularnej. Przeciwnicy mogą wykraczać poza poziom umiejętności jakimi dysponuje sam Gracz, jednakże jak to we wszystkich rodzajach misji, nie powinni być niemożliwi do pokonania. Natomiast sukces może gwarantować niebotyczną sławę, pozycję fabularną czy inne pozytywne konsekwencje, które wykraczają poza podstawowe ramy.
Wynagrodzenie Gracza: 100PU (wartość podstawowa) oraz 7PU za każdy post, 75PW, od 45.000 do 75.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 110PU (wartość podstawowa) oraz 7PU za każdy post, 75PW oraz 45.000 klejnotów



Misje niestandardowe

Kuźnia Magicznej Mocy

Nazwa: Kuźnia Magicznej Mocy
Opis: Specjalna misja, która pozwala odkryć lokacje tajemniczej kuźni pozwalającej wytworzyć przedmioty o magicznych właściwościach. Warto zaznaczyć, że jest to jedyne takie miejsce, które umożliwia wykonanie tego typu przedmiotów. Misję taką odbywa się jednorazowo, każdy Gracz, który chce poznać miejsce stacjonowania legendarnego kowala musi wpierw wykonać to zadanie. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by udać się do takiej kuźni za każdym razem z innym Graczem, który zna jej lokacje, jednakże o tym zostało wspomniane w tym wątku. Poziom trudności zależny jest wyłącznie od uczestnika bądź uczestników misji, zaś jej format wyłącznie od Mistrza Gry. Całość może polegać na odnalezieniu mapy, wykonaniu przysługi dla kogoś, kto finalnie zdradzi miejsce pobytu kuźni bądź bezpośrednie przedzieranie się przez nieznane tereny, rozwiązywanie skomplikowanych zagadek, a także stawienia czoła wszelkiej maści przeciwnikom, by na końcu dotrzeć Kuźni Magicznej Mocy. Warte zaznaczenia, misje polegające na bezproblemowej wędrówce z punktu A do wątku z kuźnią, nie będą akceptowane.
Wynagrodzenie Gracza: 30PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post, 15PW, ilość PR zależna od Administracji oraz znajomość lokacji Magicznej Kuźni
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 40PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post oraz 15PW


Nauka nowej magii

Nazwa: Nauka nowej magii
Opis: Rodzaj misji, który nie posiada jasno zdefiniowanego poziomu trudności, ani to w jaki sposób powinien przebiegać. Nauka nowej magii obejmuje zarówno magię zwykłą, dodatkową jak i specjalną, a poziom trudności zależy wyłącznie od Mistrza Gry. Jednak jeżeli trzeba w jakiś sposób zdefiniować jak bardzo trudna jest to ciężka misja, to można przyjąć za podstawę: do magii zwykłych i dodatkowych - poziom trudności zbliżony do normalnego lub lekko trudnego; zaś w przypadku magii specjalnych - poziom trudności zbliżony do misji trudnej/misji klasy S. Dodatkowo celowo wszystkie magie zostały spłaszczone w jednej misji. Gracz nie podaje informacji Mistrzowi Gry, jaką dokładnie magię chciałby opanować (czyt. Magie Wody, Ognia czy Ziemi), tylko jej rodzaj, czyli zwykłą, dodatkową lub specjalną i na tej podstawie Mistrz Gry musi dostosować poziom trudności.
Wynagrodzenie Gracza: 60PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post, 45PW, a także możliwość nauki wybranej magii
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 70PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post oraz 45PW


Inicjacja demona lub łowcy demonów

Nazwa: Inicjacja demona lub łowcy demonów
Opis: Pierwsza misja, która służy do wkroczenia na odpowiednio obraną przez użytkownika ścieżkę. Ma za zadanie wprowadzić postać Gracza do świata demonów bądź łowców w różniący te dwie grupy sposób. W przypadku tych pierwszych, należy odbyć misje w której spotka się innego demona, a umieści specjalną demoniczną cząstkę w ciele postaci. Może to być na skutek operacji, przelania energii magicznej, wypicia krwi demona lub skonsumowania innej części należącej do niego. W przypadku łowców sytuacja jest o wiele prostsza, gdyż z racji tego że istnieją ukryte ugrupowania, które szkolą tropicieli, wystarczy jedynie pobrać odpowiednie nauki i pozwolić, by w ciało postaci została przelana odrobina energii magicznej innego łowcy demonów. Z racji tego, że jest to specjalna misja tylko dla niektórych użytkowników, to jej poziom trudności powinien oscylować w okolicach misji normalnej.
Wynagrodzenie Gracza: Profesja demona/egzorcysty, a także pierwszy poziom magii dodatkowej (jeżeli profesja została odebrana wcześniej, to tylko pierwszy poziom magii dodatkowej), 3PU za każdy post, 25PW oraz losowa ilość reputacji zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post oraz 25PW


Awans demona lub łowcy demonów

Nazwa: Awans demona lub łowcy demonów
Opis: Druga i ostatnia misja specjalna dla demonów bądź łowcy demonów umożliwiająca im zdobycie większego poziomu magii dodatkowej. Przebieg misji powinien odpowiadać wymaganiom na poszczególny poziom w opisie magii, zaś poziom trudności powinien być zbliżony do misji trudnej na każdy poziom.
Wynagrodzenie Gracza: Następny poziom magii dodatkowej oraz 5PU za każdy post, 40PW oraz losowa ilość reputacji zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 55PU (wartość podstawowa) i 5PU za każdy post oraz 40PW


Rywalizacja

Nazwa: Rywalizacja
Opis: Opcja, która umożliwia bezpośrednią konkurencję między Graczami uwzględniając również różnicę w wynagrodzeniu po ukończeniu zadania. Poziom trudności, a także generalnie fabuła całej misji powinna być po części zależna od zainteresowanych, którzy biorą w niej udział, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, by zadanie takie polegało mniej więcej na tym samym co standardowe misje, z tą różnicą że zwycięzca może być tylko jeden. Do rywalizacji można zaliczyć wszystko, co można przeprowadzić w grupie co najmniej dwóch Graczy, to też jest warunek kiedy można mówić o misji jako rywalizacji, a kiedy nie. Format ten czy to niektórym się podoba, czy też nie, oferuje wynagrodzenie wyłącznie w przypadku gdy każdy z Graczy biorących udział opowiedział się po jednej ze stron.
Wynagrodzenie Gracza: 50PU (wartość podstawowa), 4PU za każdy post, 30PW, a także losowa ilość PR zależna od Administracji (nagroda dla zwycięzcy); 30PU (wartość podstawowa), 2PU za każdy post, 30PW, a także losowa ilość PR zależna od Administracji (nagroda dla przegranego)
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 60PU (wartość podstawowa), 4PU za każdy post oraz 30PW


Zlecenie

Nazwa: Zlecenie
Opis: Wcześniej znana pod nazwą "Zadanie specjalne", ten rodzaj misji jest dosyć wyjątkowy, ponieważ w normalnym scenariuszu, na przykładzie pozostałych misji, część fabularna zależy wyłącznie od Mistrza Gry, natomiast w przypadku zlecenia możliwe jest, by cel, który musi wykonać Gracz został wymyślony przez innego użytkownika, który zleca wykonanie zadania. Sposób przeprowadzenia misji został tutaj rozbity na kilka przypadków, zaś poziom trudności i skomplikowania rozwiązania celu zależy wyłącznie od zleceniodawcy, którym może być Mistrz Gry, inny Gracz bądź sama Administracja, zaś poniżej przedstawiono ogólny format ich rozpoczęcia, który będzie pilnowany przez Administrację: 1. Gracz A jest zainteresowany wynajęciem Gracza B do pewnego zadania, którego sam nie jest w stanie albo nie chce wykonać. Wtedy taka misja rozpoczynana jest w formacie: Gracz A (jako nieoficjalny MG) sporządza w swoim poście fabularnym opis całego zlecenia zgodnie z zasadami pierwszego postu Mistrza Gry opisanego tutaj, następnie Gracz B i na końcu, jak faza wprowadzenia zostanie zakończona, wkracza Mistrz Gry, który steruje całą historią (Gracz A może być również użytkownikiem, który posiada własnego strażnika, zaś jeżeli nie, to musi poszukać pomocy u osoby, która takowy dostęp ma). 2. Gracz B jest zainteresowany jakimś rodzajem fabuły i może wynająć Mistrza Gry, by ten pomógł mu ją zrealizować, a także poprowadził, tak jak to wygląda obecnie w standardowym formacie. Wtedy mowa o komunikacji bezpośredniej Mistrza Gry z Graczem (tak jak w przypadku misji standardowych). 3. Administracja wykorzystując małe wydarzenie specjalne zleca pewne zadanie, którego może podjąć się Gracz bądź grupa Graczy, po czym całość wygląda identycznie jak punkcie wyżej.
Należy zaznaczyć, że w tym przypadku Gracz, który postanawia wykonać zadanie, nie ma żadnego wpływu na to co Mistrz Gry mógłby dołączyć do takiej misji.
Wynagrodzenie Gracza: Uwzględnia PU (wartość podstawową plus za każdy post), PW, klejnoty a także ilość PR i zależy od zleceniodawcy (Administracja zastrzega prawo o możliwości edycji wynagrodzenia)
Wynagrodzenie Mistrza Gry: Identyczne jak wynagrodzenie Gracza, za wyjątkiem podstawy PU, która jest większa o 10 punktów, a także bez punktów reputacji

post #3

Zasady MG


MG nie powinien:

  1. Mieć wpływu na zachowania i reakcje postaci prowadzonych przez graczy. To jedynie od użytkownika zależy czy jest przerażony, zadowolony czy smutny na dany widok. MG nie powinien też decydować, w którą stronę podąża postać i czy w ogóle jest zainteresowana konkretnym zleceniem, czy przygodą. Nie oznacza to jednak, że np. gdy jego serce przebije nóż ten w dalszym ciągu, będzie z uśmiechem na ustach, kontynuował walkę. Gracz w dalszym ciągu podlega wydarzeniom, jakie tworzy MG i w takim wypadku pozostaje mu tylko zadecydować, w jaki sposób zareaguje. W przypadku obrażeń należy uwzględnić takie czynniki jak emocje oraz wytrzymałość.
  2. Sugerować własnych rozwiązań i przebiegów przygody w niefabularny sposób. Każdy gracz ma własny rozum oraz wolę i to on decyduje, jak postąpi w danym momencie. Owszem, można mu sugerować pewne rozwiązania, jeżeli za bardzo oddala się od głównego celu, jednak nie w bezpośredni sposób. Nie może być tak, że nieokreślony głos mówi mu, jak ma postępować. Wszystko powinno odbywać się w sposób fabularny, czy to przez pojawienie się nowego pomocnika, czy przez nagłą zmianę pogody, zależy od kreatywności MG.
  3. Kierować się sympatią czy antypatią do graczy. Nie ma prawa zabić kogoś tylko dlatego, że mu się nie podoba. Tak samo nie może oszczędzić osobnika, który popełnił fatalny błąd, a jest jego znajomym/przyjacielem. Powinien pozostać obiektywnym sędzią, niezależnie od sytuacji.
  4. Edytować postów po odpowiedzi gracza. Każdy, nawet najmniejszy wyraz, może, a nawet powinien, mieć wpływ na postępowanie gracza i przyszły przebieg misji. Poza tym wszystkie sporne sytuacje staną się niemożliwe do wyjaśnienia, jeżeli pojawi się podejrzenie zmiany istotnych informacji.
  5. Z góry zakładać powodzenia przygody. Nie zawsze wszystko idzie gładko, nie wszystko też da się przewidzieć. Zwłaszcza że misja ma być wyzwaniem, która musi być wymagająca, by dostarczyć graczowi satysfakcję z jej wykonania i dumę z zasłużenie zdobytej nagrody. Poza tym gracz ma pełne prawo wybrać sobie poziom zadania, któremu nie ma szans podołać.
  6. Ograniczać kreatywności gracza. Jeżeli ten przyjął misję pościgową, a zamiast ścigać przeciwnika, postanawia urządzić sobie drzemkę, to ma do tego pełne prawo. Najwyżej misja, w której bierze udział, rozciągnie się na większą ilość postów lub zakończy niepowodzeniem.
  7. Przez dłuższy czas nie odpowiadać na posty gracza bez wcześniejszego uprzedzenia. W takim przypadku gracz może poprosić o zmianę prowadzącego, a to doprowadzi do tego, że MG nie otrzyma żądnej nagrody- tylko jego następca.
  8. Wykorzystywać postaci i fabuły graczy nieuczestniczących w misji bez uprzedniego poinformowania zainteresowanych. Jeżeli MG zechce się posłużyć inną postacią i wcielić ją do prowadzonego przez siebie wydarzenia, powinien o tym poinformować jej właściciela i dać czas na reakcję. Postawienie gracza przed faktem dokonanym, na który nie miał wpływu, nie może mieć miejsca.
  9. Ograniczać się do prowadzenia misji tylko wybranemu graczowi lub grupie graczy. Nagroda zawsze jest taka sama, a prowadzącego przed przestojami chroni mechanika. Poza tym każdy, kto trzyma się tej zasady, przyczynia się, świadomie lub nie, do zwiększenia aktywności na forum. Gracz, który nie może znaleźć MG, szybko znudzi się czekaniem i więcej nie zawita na MGW.

MG powinien:

  1. Skontaktować się z graczem przed rozpoczęciem misji i zapytać o jego preferencje odnośnie przygody, czy chociażby siłę jaką dysponuje by móc dopasować ewentualnych przeciwników. Wykonujący powinien wybrać poziom misji oraz czy fabuła ma być specjalnie powiązana z historią postaci, czy ma stanowić jej kolejny, mniej znaczący, epizod. Powinien także zapoznać się z kartą postaci gracza oraz jej prologiem.
  2. Mieć przygotowany luźny szkic misji z jasno określonym celem. Gracz ma spory wpływ na przebieg misji, dlatego nie da się wszystkiego zaplanować. Nie powinien być też przez cały czas prowadzony za rączkę, aby wszystko szło po myśli prowadzącego. Jednak misja powinna mieć również cel, do którego postać powinna dążyć i który pozostaje niezmienny do końca (chyba że szkic zakłada zmianę celu, jeszcze przed rozpoczęciem misji).
  3. Przestrzegać mechaniki i systemów panujących na forum. Nie powinien wymyślać sobie własnych magii i umiejętności. Wyjątek stanowi uprzednia konsultacja z administracją, jednak dotyczy to tylko przypadków skrajnych.
  4. Dostosowywać poziom misji do wyboru gracza, a nie jego umiejętność. Jeżeli postać mistrzowska nie chce się za bardzo wysilać i pragnie się udać na misje prostą to może to zrobić i nie powinno się to zbytnio różnić od przygody jaką dostał gracz świeżo po akademii.
  5. Zwracać uwagę na styl i jakość postów pisanych przez graczy i w sytuacjach spornych wykorzystywać to na ich korzyść, bądź niekorzyść. Mag posiadający niebywałe zdolności również może popełnić błąd, tak samo jak świeżak może pokonać silniejszego oponenta przy pomocy innych, posiadanych walorów.
  6. Prowadzić ciekawą i interesującą przygodę, która jest powiązana z fabułą i w jakimś stopniu na nią wpływa. Misja powinna tworzyć ciekawą historię, która pozwoli zainteresowanemu nią cieszyć. Przygoda wcale nie musi być nastawiona na ostateczny pojedynek z najsilniejszym wrogiem, gdzie gracz zostaje poddany istnym torturom, walcząc do wyczerpania energii magicznej. Misja może być zarówno zagadką kryminalną, w której należy rozwiązać jakąś zagadkę, jak i zadaniem wymagającym od wojownika zdolności dyplomatycznych lub taktycznych. Jedno jest pewne: Mistrz Gry powinien robić coś ambitnego, coś, po czym gracz będzie "nasycony" dobrą grą.

MG może:

  1. Pokazać postaciom graczy zaklęcia oraz magie rożnych gildii, których wcześniej nie widzieli i umożliwić im wpisanie ich do pamiętnika. Oczywiście wszystkie informacje muszą być odpowiednio przedstawione i nie mogą odbiegać od mechaniki forum.
  2. Zabić bądź zranić i wywołać tym trwałe kalectwo postaci gracza poprzez wydarzenia i osoby występujące w misji. Wszystko jednak powinno zależeć od tego, czy gracz odpowiednio dobrał poziom trwającej przygody oraz, czy swoim fabularnym zachowaniem (lub poziomem postów) nie spowodował poważnych konsekwencji umożliwiających podjęcie przez MG tak radykalnych środków.
  3. Zdecydować czy ruchy gracza odniosły powodzenie oraz, czy miał szansę na wykonanie ukrytych posunięć. Pod uwagę należy brać różnice siły przeciwników, jakość pisanych postów oraz czynniki zewnętrzne, np. pogodę.
  4. Konsultować się z administracją w przypadku użycia przez postać gracza zdolności, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że nie zostały przez niego opanowane. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku statystyk oraz ekwipunku. MG otrzyma odpowiedź, która jedynie określi czy podejrzany ma wątpliwą umiejętność i nic poza tym.
  5. Wykorzystywać wszelkie wady i obrażenia oraz nietypowe elementy ubioru postaci, nabyte w wyniku jej życia fabularnego.
post #4

Przeciwnicy w misji


W każdej misji może nadarzyć się sytuacja, w której to Gracz musi stanąć przeciwko jednemu bądź pewnej grupie przeciwników. To w jaki sposób dojdzie do starcia zależy po części od samego uczestnika, a także Mistrza Gry, który stara się w jak najlepszy sposób wykreować niezbędny świat na potrzeby misji. Jednakże gdy już Gracz zetknie się z taką sytuacją, może dojść do pewnego ewenementu, a mianowicie, w świecie pełnym magii i różnorakich stworzeń i artefaktów, może mu przyjść stawić czoła przeciwnikowi bądź innemu stworowi, który nie posiada w sobie ani krzty energii magicznej. Z racji tego, że wtedy statystyki takiej postaci rozkładane są zupełnie inaczej i można sobie darować niektóre atrybuty, przyjęło się że siła takiego przeciwnika, w przeliczeniu na suche statystyki podstawowe jest mniejsza o co najmniej 30% od statystyk podstawowych najsilniejszego przeciwnika opracowanego przez Mistrza Gry.


Misja zerowa

Żadnych przeciwników


Misja prosta

Profesje: brak
Umiejętności zwykłe: brak
Umiejętności dodatkowe: brak
Magia zwykła: brak
Magia dodatkowa: brak
Magia specjalna: brak
Przedmioty magiczne: brak


Misja normalna

Profesje: jedna
Umiejętności zwykłe: dwie + jedna z zakresu profesji
Umiejętności dodatkowe: brak
Magia zwykła: jedna do drugiego poziomu
Magia dodatkowa: brak
Magia specjalna: brak
Przedmioty magiczne: brak


Misja trudna

Profesje: jedna
Umiejętności zwykłe: pięć + dwie z zakresu profesji
Umiejętności dodatkowe: pierwszy poziom
Magia zwykła: dwie do trzeciego poziomu
Magia dodatkowa: brak
Magia specjalna: brak
Przedmioty magiczne: brak


Misja klasy S

Profesje: dwie
Umiejętności zwykłe: dziesięć + wszystkie z zakresu profesji
Umiejętności dodatkowe: drugi poziom
Magia zwykła: trzy do trzeciego poziomu
Magia dodatkowa: drugi poziom
Magia specjalna: drugi poziom
Przedmioty magiczne: brak


Misja klasy S

Profesje: dwie
Umiejętności zwykłe: bez limitu (w tym z zakresu profesji)
Umiejętności dodatkowe: maksymalny poziom
Magia zwykła: cztery do trzeciego poziomu
Magia dodatkowa: maksymalny poziom
Magia specjalna: maksymalny poziom
Przedmioty magiczne: dozwolone

Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
post #5

Pozostałe


Przygotowanie misji

Mistrz Gry powinien zapracować na swoją nagrodę, starannie przygotowując fabułę dla wykonującego bądź grupy wykonujących. Dodatkowo na jego barkach spoczywa odpowiedzialność kontrolowania świata, który wykreował, a także przestrzeganie wszelkich zasad już istniejącego. Już w pierwszym poście Mistrz Gry powinien zamieścić dwie istotne informacje. Jedną z nich jest krótkie opracowanie, które zamieszcza się w odpowiednim tagu "hide", a drugą jest informacja o pogodzie jaka panuje w lokalizacji, w której odbywa się misja. Aktualną możliwą pogodę w danym regionie można sprawdzić klikając tutaj. Idąc po kolei, pierwsza część postu powinna skupiać się na fabule misji, której to Gracz będzie uczestnikiem. Zabieg taki, ma na celu zapewnienie, że Mistrz Gry nie zakończy misji przedwcześnie, a także ustalić kiedy zadanie zostanie wykonane przez Gracza. W tym przypadku ta część postu powinna wyglądać następująco:


Code:
[b]KRÓTKA FABUŁA[/b] - notatka obrazująca z czym gracz będzie miał do czynienia
[b]CEL[/b] - kiedy będzie można uznać, że misja się pomyślnie skończyła
[b]KP POSTACI[/b] - na taką kartę powinny składać się informacje o wyglądzie (wiek, wzrost, budowa, ubiór), charakterze oraz zdolnościach

W przypadku ostatniego punktu, nie zawszę jest on wymagany w pierwszym poście. Jeżeli Mistrz Gry potrafi wybiegać daleko w przyszłość, wtedy nie ma problemu, jednakże jeżeli chce w całości dostosować przebieg misji w zależności od decyzji jakie podejmie Gracz, wtedy może pominąć ten punkt, a uzupełnić go w sytuacji, gdzie będzie taka potrzeba. Należy wtedy w takim poście (nie pierwszym, tylko tym, który tego wymaga) w identycznym tagu "hide" wrzucić informacje o przeciwniku bądź przeciwnikach.


Pogoda

Drugą istotną rzeczą, o której musi pamiętać Mistrz Gry jest wspomniana wcześniej pogoda. W tym celu na samej górze postu (oczywiście pod informacją zamkniętą w tag "hide") należy umieścić poniższy kod i uzupełnić go według własnych preferencji, jednakże w taki sposób by był on zgodny z mechaniką forum. Informacja o pogodzie powinna znaleźć się wtedy gdy ulegnie ona zmianie bądź Gracz zmienił lokacje.


Code:
[Pogoda pogoda=AKTUALNA_POGODA temperatura=AKTUALNA_TEMPERATURA skutki_pozytywne=OPISAĆ_SKUTKI_POZYTYWNE_DLA_MAGA skutki_negatywne=OPISAĆ_SKUTKI_NEGATYWNE_DLA_MAGA]

Przykład:


Code:
[Pogoda pogoda=Słoneczna temperatura=38°C skutki_pozytywne=brak skutki_negatywne=Jeżeli w przeciągu czterech postów Gracz nie znajdzie schronienia, jego organizm zacznie odczuwać skutki fali ciepła i statystyki spadną o 25 punktów. Po sześciu postach spadną o 50 punktów, a po dziesięciu postach, Gracz traci przytomność i jest w pełni zdany na łaskę Mistrza Gry]

Efekt:

Pogoda:Słoneczna

Temperatura:38°C

Skutki pozytywne:brak

Skutki negatywne:Jeżeli w przeciągu czterech postów Gracz nie znajdzie schronienia, jego organizm zacznie odczuwać skutki fali ciepła i statystyki spadną o 25 punktów. Po sześciu postach spadną o 50 punktów, a po dziesięciu postach, Gracz traci przytomność i jest w pełni zdany na łaskę Mistrza Gry


Zakończenie

Po zakończeniu misji lub w przypadku przerwania jej z powodu niepomyślnego wyniku Mistrz Gry ma obowiązek sporządzić raport z wydarzeń w tym temacie. Należy wypełnić odpowiednio kartę, już z konta zwykłego Gracza, podliczyć posty, uzupełnić wynagrodzenie i jeżeli zachodzi taka potrzeba, to uwzględnienie specjalnych efektów po zakończeniu misji, na przykład: Gracz ukończył zadanie, ale jego postać jest ścigana na terenie całego Fiore. By móc odebrać, a także wykorzystać PU czy Klejnoty z misji należy odczekać na werdykt administracji bądź moderacji.


Dodatkowe informacje:
  • Każdy post misji powinien być oprawiony w nagłówek posiadający numeracje postów w misji, jaki jest to rodzaj oraz komu jest prowadzona misja
Odwiedzaj codziennie newsy oraz recepcję, by być na bieżąco z nowościami na MGW.
W dziale poradniki znajdziesz informacje odnośnie całej mechaniki panującej na forum.
Zapraszamy do korzystania z forumowego discorda, który w przyszłości zostanie połączony z czatem, by zachować stały kontakt z administracją i pozostałymi graczami.
Users browsing this thread: 1 Guest(s)
Forum Jump: