Misja zalicza się do grupy wydarzeń fabularnych, o nie co mniejszej skali w przeciwieństwie do wydarzeń specjalnych. Jednakże tak samo jak te drugie, ingerują w otaczający świat nie tylko Gracza, ale wszystkich użytkowników forum. Misja może skupiać się na konkretnym momencie w fabule forum bądź historii Użytkownika, ewentualnie na pojedynczych wydarzeniach, które nie odgrywają znaczniej roli na tle wydarzeń mających miejsce w świecie gry. Misje mogą mieć przeróżne konsekwencje fabularne dla Gracza, lecz zależy to w głównej mierze od środków jakie zostały podjęte w celu jej ukończenia. Dlatego też nie należy traktować misji jako zwykłego zapychacza, ponieważ nawet to najmniej znaczące zadanie może okazać się silnie powiązane z wydarzeniami, które mają miejsce na forum.
2. Jak odbyć własną misję?
By móc wziąć udział w misji należy przede wszystkim znaleźć Mistrza Gry, który zechciał by wziąć pod swoje skrzydła Gracza i pomóc mu wejść w świat fabularny MGW lub rozwinąć jego własną fabułę, oczywiście za obustronną konsultacją. W momencie znalezienia odpowiedniej osoby, Gracz może, ale nie musi, przedstawić to co chce osiągnąć jego postać, w całości albo małymi kroczkami, rozbijając cały wątek na mniejsze misje. Oczywiście nie wszystko może pójść po myśli Gracza, należy uwzględnić system poziomów, które obowiązują na MGW i jeżeli Gracz za cel w misji prostej weźmie sobie podbicie innego państwa, to może być przygotowany na negatywną odpowiedź nie tylko ze strony Mistrza Gry, ale również Administracji. W pozostałych przypadkach do rozpoczęcia misji wystarczy przygotować jedynie post ze strony Gracza w lokacji startowej, a następnie wyczekiwać pierwszego postu od Mistrza Gry, który nie tylko będzie zawierał ukrytą fabułę oraz cel, ale także rozpocznie nową historię.
3. Czy istnieje jakiś limit graczy, którzy mogą wziąć udział w jednej misji?
Odpowiadając krótko, to nie istnieje żaden odgórny limit co do ilości graczy, którzy mogą wziąć udział w misji prowadzonej przez jednego Mistrza Gry. Jeżeli jest pomysł na dobrą fabułę, osoba która będzie prowadziła całą historię dysponuje odpowiednią ilością czasu i radzi sobie z zarządzaniem taką ilością zasobów, a także jest dużo chętnych Graczy, to taka misja jak najbardziej może się odbyć. Pamiętać należy jednak o tym, że niezależnie od ilości Graczy, standardowa misja posiada swoje wynagrodzenie według wzoru i tutaj większa ilość uczestników niczego nie zmieni.
4. Jaką rolę pełni Mistrz Gry?
Mistrz Gry jest pewnego rodzaju strażnikiem fabularnym, który sprawuje piecze nad wydarzeniami, które dzieją się na forum. Ma pełną władzę do kreowania świata, w którym gramy, rozbudowywania go czy tworzenia wszelkiego rodzaju zawiłości w celu urozmaicenia rozgrywki. Mistrz Gry to również osoba, która jako pierwsza od strony Gracza, wyciąga pomocną dłoń w przypadku prowadzenia osobistych historii. Oczywiście Mistrz Gry podlega cały czas Administracji i zasadom panującym na forum zarówno w kontekście fabularnym jak i czysto formalnym.
5. Kto może zostać Mistrzem Gry?
Teoretycznie każdy, lecz praktycznie tylko te osoby, które znają mechanikę forum do tego stopnia, by móc swobodnie prowadzić te mniejsze jak i większe wydarzenia, bez potrzeby ciągłego konsultowania pewnych kwestii z Administracją. Nie istnieją żadne wymagania odnośnie stażu na forum, a każdego chętnego użytkownika chcącego wstąpić w szeregi Mistrzów Gry zapraszamy do składania podań w tym temacie. Należy mieć jednak na uwadze, że w przypadku braku jakichkolwiek podstawowych kompetencji, podanie takie może zostać odrzucone.
6. Co się dzieje z wynagrodzeniem misji w momencie jej nieukończenia z różnych przyczyn?
Jest to niewątpliwie istotna kwestia, ponieważ sama misja może zakończyć się na różne sposoby i teoretycznie niemal każde z nich jest akceptowalne. Fabularnie Gracz poświęcił część swojego czasu na udział w misji, dlatego też samo wynagrodzenie wydaje się być jak najbardziej na miejscu. Więc przechodząc do sedna, każda misja nie może być prostoliniowa. Każdy Mistrz Gry musi umożliwić ukończenie misji na różne sposoby uwzględniając preferowaną przez prowadzącego ścieżkę, a także sytuacje gdzie z fabularnych przyczyn Gracz postanowił zrezygnować z uczestnictwa. Dlatego też wyróżnia się następujące scenariusze zakończenia misji i w zależności od nich wynagrodzenie lub jego brak:
misja została ukończona pomyślnie (Gracz wykonał cel) - pełne wynagrodzenie zarówno dla Gracza jak i Mistrza Gry
misja została ukończona niepowodzeniem (mimo dobrej długości Gracz nie wykonał celu misji) - pełne wynagrodzenie dla Mistrza Gry, a także wynagrodzenie w postaci wyłącznie PW oraz podstawowa ilość PU dla Gracza
misja została przerwana przez Gracza (z przyczyn fabularnych) - pełne wynagrodzenie PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów dla Mistrza Gry, pełne wynagrodzenie w postaci tylko PW dla Gracza (jednakże należy mieć na uwadze, że przypadki takie będą szczególnie sprawdzane i może dochodzić do sytuacji, gdzie wynagrodzenie nie będzie akceptowalne bądź będzie się różniło od tego podanego wyżej)
misja została przerwana przez Gracza (brak konkretnych przyczyn, brak odpisu, brak aktywności) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów wyłącznie dla Mistrza Gry
misja została przerwana przez Mistrza Gry (nieprawidłowe prowadzenie misji, blokowanie alternatywnych ścieżek) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów dla Gracza, pełne wynagrodzenie w postaci wyłącznie PW dla Mistrza Gry
misja została przerwana przez Mistrza Gry (brak konkretnych przyczyn, brak odpisu, brak aktywności) - pełne wynagrodzenie w postaci PW i PU podstawowe oraz adekwatne do ilości postów wyłącznie dla Gracza
misja została przerwana z powodów technicznych (niezależnie od Mistrza Gry bądź Gracza) - brak wynagrodzenia
7. Czy istnieją niepisane zasady odnośnie prowadzenia misji, które musi przestrzegać Mistrz Gry oraz Gracz?
Nie. Wszystko, to co jest ważne i przede wszystkim jest w pełni akceptowalne na naszym forum zostało spisane w tym czy w innych wątkach dotyczących mechaniki. Dlatego też jeżeli Mistrz Gry bądź Gracz wyraźnie zaznaczy, że druga strona powinna wykonać czynność, która nigdzie na forum nie jest opisana, to sygnały takie należy zgłaszać Administracji w celu dalszego dochodzenia. Wszelkie akty naginania w ten sposób zasad forum ku własnych korzyści będą kończyły się wykluczeniem z rozgrywki czasowo bądź na stale. Administracja zawszę służy pomocą i wyjaśnieniami, dlatego jeżeli są jakieś niewiadome kwestie ze strony Gracza oraz Mistrza Gry, powinny być one natychmiast kierowane do odpowiednich użytkowników za pośrednictwem prywatnej wiadomości bądź (bardziej preferowana opcja) serwera Discord.
8. Co zrobić gdy Gracz lub Mistrz Gry nie odpisuje w misji, nie informując o tym wcześniej drugiej strony?
Wszystko zależy od sytuacji w jakiej Mistrz Gry bądź Gracz się znalazł. Należy pamiętać, że mimo wszystko forum to pewna forma rozrywki, na którą poświęca się wolny czas i sprawia mniejszą bądź większą radość, lecz mimo to wszyscy jesteśmy ludźmi, którzy mają swoje sprawy na głowie. Przede wszystkim, jeżeli na początku prowadzenia misji obie strony uzgodniły maksymalny okres czasu na pojedynczy odpis w misji, a mimo to czas ten minął, a druga strona nie daje znaków życia, to można jak najbardziej zastosować jeden z wyżej wymienionych scenariuszy zakończenia misji, w którym to albo Gracz, albo Mistrz Gry, albo oboje otrzymują częściowe wynagrodzenie. Identyczne kroki można podjąć w przypadku, gdy Gracz nie odpisuje w misji mimo bycia aktywnym użytkownikiem. W przypadku gdy to Mistrz Gry mimo swojej dostępności i zapewnień nie dotrzymuje terminu, to gracz może albo zakończyć misje, albo po prosić o kontynuowanie innego Mistrza Gry, gdzie w przypadku wystąpienia takiego scenariusza i dodatkowo nowy Mistrz Gry dopiął misje do końca, to całe wynagrodzenie dla prowadzącego przypada za osobę, która napisała podsumowanie misji w odpowiednim wątku.
9. Czy misje można potraktować jako wydarzenie specjalne?
Jeżeli misja prowadzona jest przez zwykłego Mistrza Gry, to nie. Niezależnie od długości, jakości czy bardzo dobrej historii, to wynagrodzenie jest adekwatne do rodzaju misji zgodnie z tabelami znajdującymi niżej. Wydarzenia specjalne, czyli inaczej eventy prowadzone są wyłącznie z kont Administracji bądź Event Mastera. Wyjątkiem może być wydarzenie specjalne prowadzone przez Mistrza Gry w momencie gdy osoba taka dostała pozwolenie od Administracji, a sam format misji nie przypomina tego, którego można spotkać w misjach standardowych. Wynagrodzenie w eventach również jest inne i po konsultacji osoby prowadzącej z Administracją, zostaje ono odpowiednie podliczone indywidualnie dla każdego uczestnika, a także samego prowadzącego.
10. Czym są konsultacje na Discordzie i jaki mają wpływ na misje?
Jak wiadomo misja mimo wciągającej fabuły, niesamowitych zwrotów akcji i całej otoczki, którą dostarcza Mistrz Gry, posiada pewne elementy, które niekiedy ciężko umieścić je w postach, ze względu na ich szczątkową wartość, bądź dotyczą czegoś błahego, co ciężko rozpisać na sensowną ilość zadań. Do takich sytuacji można zaliczyć krótki dialog, badanie terenu, zdobywanie informacji odnośnie otoczenia miejskiego, wiejskiego bądź takiego, który aktualnie towarzyszy postaci Gracza. Są to tylko niektóre sytuacje, ale mimo wszystko niekiedy ciężko napisać dobrej jakości post, gdy Gracz do dyspozycji posiada wyłącznie, przykładowo opis jednego przedmiotu, gdyż każdy inny wątek został wyczerpany. W tych sytuacjach przychodzą właśnie konsultacje, które mają formę krótkich wiadomości mających miejsce na odpowiednim kanale na Discordzie, w formie: Gracz -> Mistrz Gry -> Gracz -> Mistrz Gry (i tak dalej), do pewnego stopnia. W tych krótkich wiadomościach można uzyskać mniej lub bardziej szczegółowe informacje na temat rzeczy, osób bądź sytuacji, które są niewystarczająco jasne, a z kolei trudno rozwinąć je w pojedynczych postach na forum. Gdzie należy pamiętać, że Gracz w jednym poście może opisywać tylko jeden przebieg scenariuszu, to samo tyczy się konsultacji. Przykładowo zgodnie z regulaminem postów fabularnych, nie dozwolone jest tworzenie takich wpisów:
Quote:(...) Uciekam ile sił w nogach, choć poranny trening wcale mi tego nie ułatwiał i prawdę mówiąc wolałbym w tej chwili leżeć w wygodnym łóżku niż cisnąć się między uliczkami tego ponurego miasta. Nie wiem ilu mnie goni, aczkolwiek manewrując odpowiednio między uliczkami powinienem im z łatwością uciec. Przy następnym rozwidleniu zamierzam skręcić w prawo, by spróbować zrobić duże kółko, co pozwoli mi całkowicie odciąć się od pościgu. Jednakże jeżeli będzie to niemożliwe z różnych przyczyn, gdyż takie mogą wystąpić, to swe kroki kieruje w drugą stronę. (...)
Jak widać w powyższym przykładzie, Gracz opisał dwa różne scenariusze jednej sytuacji, co normalnie jest nieakceptowane a konsekwencje są wyciągane przy podsumowaniu misji. Jednakże jeżeli w tej sytuacji włączymy w obieg konsultacje, to całą sytuację można przedstawić w taki sposób:
Quote:Gracz: Biegnę przed siebie próbując zgubić pościg. Natrafiam w końcu na rozwidlenie i postanawiam udać się w prawo. Mistrz Gry: Zgrabnie oddalając się od organów ścigania, [Gracz] dochodząc do momentu decyzji postanowił skierować swe ciało w prawą stronę, w uliczkę która była zawalona skrzyniami, beczkami bądź innymi rupieciami. Po kilkunastu sekundach [Gracz] mógł dotrzeć blokadę, którą niełatwo ominąć, a już na pewno nie cicho. Gracz: Zaułek, w który się udałem nie należał do najlepszych. Co prawda, nie traciłem nadziei lecz po chwili światełko, które jeszcze się tliło wewnątrz mnie zgasło, a przynajmniej bardzo mocno przygasło. Barykada z niewiadomych mi przyczyn blokowała dalszą drogę. Pozostaje mi wspiąć się na nią bądź szybko zawrócić i udać się w przeciwnym kierunku...
Następnie pisząc post na forum należy zawrzeć informacje zawarte w konsultacjach z jak największą szczegółowością, a także dbając o pozostałą treść upiększającą wpis. Post taki jest jak najbardziej akceptowalny, ponieważ mimo że zawiera dwie różne decyzje tej samej sytuacji, to wpływ na nią miał Mistrz Gry, co pozwoliło mu odpowiednio zbudować napięcie i cały klimat tego jednego momentu. Dlatego też podsumowując, konsultacje służą do wyłuskania pewnej grupy informacji, którą następnie należy umieścić w poście fabularnym, co pozwala na ciekawsze poprowadzenie przyszłych losów Gracza w misji.
Na forum istnieje kilka rodzajów misji, które są odpowiednio ułożone względem poziomu trudności, a także wynagrodzenia jakie przysługuje za wypełnienie celu wymyślonego przez Mistrza Gry. Bardzo ważną rzeczą, którą należy na samym początku zaznaczyć, jest fakt że nie można mieszać wynagrodzenia konkretnego rodzaju i poziomu misji z innym. Znaczy to tyle, że jeżeli Gracz zdecydował się na przystąpienie do misji prostej, to obowiązuje go wyłącznie wynagrodzenie z tego zakresu, nie inne. Wyróżniamy następujące rodzaje misji razem z obowiązującym wynagrodzeniem:
Mieć wpływu na zachowania i reakcje postaci prowadzonych przez graczy. To jedynie od użytkownika zależy czy jest przerażony, zadowolony czy smutny na dany widok. MG nie powinien też decydować, w którą stronę podąża postać i czy w ogóle jest zainteresowana konkretnym zleceniem, czy przygodą. Nie oznacza to jednak, że np. gdy jego serce przebije nóż ten w dalszym ciągu, będzie z uśmiechem na ustach, kontynuował walkę. Gracz w dalszym ciągu podlega wydarzeniom, jakie tworzy MG i w takim wypadku pozostaje mu tylko zadecydować, w jaki sposób zareaguje. W przypadku obrażeń należy uwzględnić takie czynniki jak emocje oraz wytrzymałość.
Sugerować własnych rozwiązań i przebiegów przygody w niefabularny sposób. Każdy gracz ma własny rozum oraz wolę i to on decyduje, jak postąpi w danym momencie. Owszem, można mu sugerować pewne rozwiązania, jeżeli za bardzo oddala się od głównego celu, jednak nie w bezpośredni sposób. Nie może być tak, że nieokreślony głos mówi mu, jak ma postępować. Wszystko powinno odbywać się w sposób fabularny, czy to przez pojawienie się nowego pomocnika, czy przez nagłą zmianę pogody, zależy od kreatywności MG.
Kierować się sympatią czy antypatią do graczy. Nie ma prawa zabić kogoś tylko dlatego, że mu się nie podoba. Tak samo nie może oszczędzić osobnika, który popełnił fatalny błąd, a jest jego znajomym/przyjacielem. Powinien pozostać obiektywnym sędzią, niezależnie od sytuacji.
Edytować postów po odpowiedzi gracza. Każdy, nawet najmniejszy wyraz, może, a nawet powinien, mieć wpływ na postępowanie gracza i przyszły przebieg misji. Poza tym wszystkie sporne sytuacje staną się niemożliwe do wyjaśnienia, jeżeli pojawi się podejrzenie zmiany istotnych informacji.
Z góry zakładać powodzenia przygody. Nie zawsze wszystko idzie gładko, nie wszystko też da się przewidzieć. Zwłaszcza że misja ma być wyzwaniem, która musi być wymagająca, by dostarczyć graczowi satysfakcję z jej wykonania i dumę z zasłużenie zdobytej nagrody. Poza tym gracz ma pełne prawo wybrać sobie poziom zadania, któremu nie ma szans podołać.
Ograniczać kreatywności gracza. Jeżeli ten przyjął misję pościgową, a zamiast ścigać przeciwnika, postanawia urządzić sobie drzemkę, to ma do tego pełne prawo. Najwyżej misja, w której bierze udział, rozciągnie się na większą ilość postów lub zakończy niepowodzeniem.
Przez dłuższy czas nie odpowiadać na posty gracza bez wcześniejszego uprzedzenia. W takim przypadku gracz może poprosić o zmianę prowadzącego, a to doprowadzi do tego, że MG nie otrzyma żądnej nagrody- tylko jego następca.
Wykorzystywać postaci i fabuły graczy nieuczestniczących w misji bez uprzedniego poinformowania zainteresowanych. Jeżeli MG zechce się posłużyć inną postacią i wcielić ją do prowadzonego przez siebie wydarzenia, powinien o tym poinformować jej właściciela i dać czas na reakcję. Postawienie gracza przed faktem dokonanym, na który nie miał wpływu, nie może mieć miejsca.
Ograniczać się do prowadzenia misji tylko wybranemu graczowi lub grupie graczy. Nagroda zawsze jest taka sama, a prowadzącego przed przestojami chroni mechanika. Poza tym każdy, kto trzyma się tej zasady, przyczynia się, świadomie lub nie, do zwiększenia aktywności na forum. Gracz, który nie może znaleźć MG, szybko znudzi się czekaniem i więcej nie zawita na MGW.
MG powinien:
Skontaktować się z graczem przed rozpoczęciem misji i zapytać o jego preferencje odnośnie przygody, czy chociażby siłę jaką dysponuje by móc dopasować ewentualnych przeciwników. Wykonujący powinien wybrać poziom misji oraz czy fabuła ma być specjalnie powiązana z historią postaci, czy ma stanowić jej kolejny, mniej znaczący, epizod. Powinien także zapoznać się z kartą postaci gracza oraz jej prologiem.
Mieć przygotowany luźny szkic misji z jasno określonym celem. Gracz ma spory wpływ na przebieg misji, dlatego nie da się wszystkiego zaplanować. Nie powinien być też przez cały czas prowadzony za rączkę, aby wszystko szło po myśli prowadzącego. Jednak misja powinna mieć również cel, do którego postać powinna dążyć i który pozostaje niezmienny do końca (chyba że szkic zakłada zmianę celu, jeszcze przed rozpoczęciem misji).
Przestrzegać mechaniki i systemów panujących na forum. Nie powinien wymyślać sobie własnych magii i umiejętności. Wyjątek stanowi uprzednia konsultacja z administracją, jednak dotyczy to tylko przypadków skrajnych.
Dostosowywać poziom misji do wyboru gracza, a nie jego umiejętność. Jeżeli postać mistrzowska nie chce się za bardzo wysilać i pragnie się udać na misje prostą to może to zrobić i nie powinno się to zbytnio różnić od przygody jaką dostał gracz świeżo po akademii.
Zwracać uwagę na styl i jakość postów pisanych przez graczy i w sytuacjach spornych wykorzystywać to na ich korzyść, bądź niekorzyść. Mag posiadający niebywałe zdolności również może popełnić błąd, tak samo jak świeżak może pokonać silniejszego oponenta przy pomocy innych, posiadanych walorów.
Prowadzić ciekawą i interesującą przygodę, która jest powiązana z fabułą i w jakimś stopniu na nią wpływa. Misja powinna tworzyć ciekawą historię, która pozwoli zainteresowanemu nią cieszyć. Przygoda wcale nie musi być nastawiona na ostateczny pojedynek z najsilniejszym wrogiem, gdzie gracz zostaje poddany istnym torturom, walcząc do wyczerpania energii magicznej. Misja może być zarówno zagadką kryminalną, w której należy rozwiązać jakąś zagadkę, jak i zadaniem wymagającym od wojownika zdolności dyplomatycznych lub taktycznych. Jedno jest pewne: Mistrz Gry powinien robić coś ambitnego, coś, po czym gracz będzie "nasycony" dobrą grą.
MG może:
Pokazać postaciom graczy zaklęcia oraz magie rożnych gildii, których wcześniej nie widzieli i umożliwić im wpisanie ich do pamiętnika. Oczywiście wszystkie informacje muszą być odpowiednio przedstawione i nie mogą odbiegać od mechaniki forum.
Zabić bądź zranić i wywołać tym trwałe kalectwo postaci gracza poprzez wydarzenia i osoby występujące w misji. Wszystko jednak powinno zależeć od tego, czy gracz odpowiednio dobrał poziom trwającej przygody oraz, czy swoim fabularnym zachowaniem (lub poziomem postów) nie spowodował poważnych konsekwencji umożliwiających podjęcie przez MG tak radykalnych środków.
Zdecydować czy ruchy gracza odniosły powodzenie oraz, czy miał szansę na wykonanie ukrytych posunięć. Pod uwagę należy brać różnice siły przeciwników, jakość pisanych postów oraz czynniki zewnętrzne, np. pogodę.
Konsultować się z administracją w przypadku użycia przez postać gracza zdolności, co do których istnieje prawdopodobieństwo, że nie zostały przez niego opanowane. Tak samo sytuacja wygląda w przypadku statystyk oraz ekwipunku. MG otrzyma odpowiedź, która jedynie określi czy podejrzany ma wątpliwą umiejętność i nic poza tym.
Wykorzystywać wszelkie wady i obrażenia oraz nietypowe elementy ubioru postaci, nabyte w wyniku jej życia fabularnego.
W każdej misji może nadarzyć się sytuacja, w której to Gracz musi stanąć przeciwko jednemu bądź pewnej grupie przeciwników. To w jaki sposób dojdzie do starcia zależy po części od samego uczestnika, a także Mistrza Gry, który stara się w jak najlepszy sposób wykreować niezbędny świat na potrzeby misji. Jednakże gdy już Gracz zetknie się z taką sytuacją, może dojść do pewnego ewenementu, a mianowicie, w świecie pełnym magii i różnorakich stworzeń i artefaktów, może mu przyjść stawić czoła przeciwnikowi bądź innemu stworowi, który nie posiada w sobie ani krzty energii magicznej. Z racji tego, że wtedy statystyki takiej postaci rozkładane są zupełnie inaczej i można sobie darować niektóre atrybuty, przyjęło się że siła takiego przeciwnika, w przeliczeniu na suche statystyki podstawowe jest mniejsza o co najmniej 30% od statystyk podstawowych najsilniejszego przeciwnika opracowanego przez Mistrza Gry.
Mistrz Gry powinien zapracować na swoją nagrodę, starannie przygotowując fabułę dla wykonującego bądź grupy wykonujących. Dodatkowo na jego barkach spoczywa odpowiedzialność kontrolowania świata, który wykreował, a także przestrzeganie wszelkich zasad już istniejącego. Już w pierwszym poście Mistrz Gry powinien zamieścić dwie istotne informacje. Jedną z nich jest krótkie opracowanie, które zamieszcza się w odpowiednim tagu "hide", a drugą jest informacja o pogodzie jaka panuje w lokalizacji, w której odbywa się misja. Aktualną możliwą pogodę w danym regionie można sprawdzić klikając tutaj. Idąc po kolei, pierwsza część postu powinna skupiać się na fabule misji, której to Gracz będzie uczestnikiem. Zabieg taki, ma na celu zapewnienie, że Mistrz Gry nie zakończy misji przedwcześnie, a także ustalić kiedy zadanie zostanie wykonane przez Gracza. W tym przypadku ta część postu powinna wyglądać następująco:
Code:
[b]KRÓTKA FABUŁA[/b] - notatka obrazująca z czym gracz będzie miał do czynienia
[b]CEL[/b] - kiedy będzie można uznać, że misja się pomyślnie skończyła
[b]KP POSTACI[/b] - na taką kartę powinny składać się informacje o wyglądzie (wiek, wzrost, budowa, ubiór), charakterze oraz zdolnościach
W przypadku ostatniego punktu, nie zawszę jest on wymagany w pierwszym poście. Jeżeli Mistrz Gry potrafi wybiegać daleko w przyszłość, wtedy nie ma problemu, jednakże jeżeli chce w całości dostosować przebieg misji w zależności od decyzji jakie podejmie Gracz, wtedy może pominąć ten punkt, a uzupełnić go w sytuacji, gdzie będzie taka potrzeba. Należy wtedy w takim poście (nie pierwszym, tylko tym, który tego wymaga) w identycznym tagu "hide" wrzucić informacje o przeciwniku bądź przeciwnikach.
Pogoda
Drugą istotną rzeczą, o której musi pamiętać Mistrz Gry jest wspomniana wcześniej pogoda. W tym celu na samej górze postu (oczywiście pod informacją zamkniętą w tag "hide") należy umieścić poniższy kod i uzupełnić go według własnych preferencji, jednakże w taki sposób by był on zgodny z mechaniką forum. Informacja o pogodzie powinna znaleźć się wtedy gdy ulegnie ona zmianie bądź Gracz zmienił lokacje.
[Pogoda pogoda=Słoneczna temperatura=38°C skutki_pozytywne=brak skutki_negatywne=Jeżeli w przeciągu czterech postów Gracz nie znajdzie schronienia, jego organizm zacznie odczuwać skutki fali ciepła i statystyki spadną o 25 punktów. Po sześciu postach spadną o 50 punktów, a po dziesięciu postach, Gracz traci przytomność i jest w pełni zdany na łaskę Mistrza Gry]
Efekt:
Pogoda:Słoneczna
Temperatura:38°C
Skutki pozytywne:brak
Skutki negatywne:Jeżeli w przeciągu czterech postów Gracz nie znajdzie schronienia, jego organizm zacznie odczuwać skutki fali ciepła i statystyki spadną o 25 punktów. Po sześciu postach spadną o 50 punktów, a po dziesięciu postach, Gracz traci przytomność i jest w pełni zdany na łaskę Mistrza Gry
Zakończenie
Po zakończeniu misji lub w przypadku przerwania jej z powodu niepomyślnego wyniku Mistrz Gry ma obowiązek sporządzić raport z wydarzeń w tym temacie. Należy wypełnić odpowiednio kartę, już z konta zwykłego Gracza, podliczyć posty, uzupełnić wynagrodzenie i jeżeli zachodzi taka potrzeba, to uwzględnienie specjalnych efektów po zakończeniu misji, na przykład: Gracz ukończył zadanie, ale jego postać jest ścigana na terenie całego Fiore. By móc odebrać, a także wykorzystać PU czy Klejnoty z misji należy odczekać na werdykt administracji bądź moderacji.
Dodatkowe informacje:
Każdy post misji powinien być oprawiony w nagłówek posiadający numeracje postów w misji, jaki jest to rodzaj oraz komu jest prowadzona misja