Rodzaje misji


Na forum istnieje kilka rodzajów misji, które są odpowiednio ułożone względem poziomu trudności, a także wynagrodzenia jakie przysługuje za wypełnienie celu wymyślonego przez Mistrza Gry. Bardzo ważną rzeczą, którą należy na samym początku zaznaczyć, jest fakt że nie można mieszać wynagrodzenia konkretnego rodzaju i poziomu misji z innym. Znaczy to tyle, że jeżeli Gracz zdecydował się na przystąpienie do misji prostej, to obowiązuje go wyłącznie wynagrodzenie z tego zakresu, nie inne. Wyróżniamy następujące rodzaje misji razem z obowiązującym wynagrodzeniem:


Misje standardowe

Misja zerowa

Nazwa: Misja zerowa
Opis: Specjalny rodzaj misji zarezerwowany wyłącznie dla nowych Graczy, którzy dopiero ukończyli proces tworzenia postaci i nie wymaga od nich specjalnych umiejętności czy zdolności przy rozwiązywaniu zadania. Jest to misja jednorazowa, czyli taka, której nie można wykonać drugi raz ze względu na poziom jaki reprezentuje. Jako jedyny rodzaj misji, nie ma na celu wzbogacenia Gracza o cenne punkty umiejętności, a przedstawienie jak wygląda podstawowa mechanika gry, jak działają misje i relacje Mistrz Gry - Gracz.
Wynagrodzenie Gracza: 20PU (wartość podstawowa) oraz 2PU za każdy post, 0PW, od 5.000 do 10.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 2PU za każdy post, 0PW oraz 5.000 klejnotów


Misja prosta

Nazwa: Misja prosta
Opis: Podstawowa misja, która swym poziomem trudności a także banalnym podejściem do celu, nie powinna sprawiać nikomu żadnych problemów. Do tego rodzaju misji najczęściej zalicza się proste zadania polegające na dotarciu z punktu A do punktu B, dyskusja czy inne zadania, które moglibyśmy śmiało nazwać obowiązkami domowymi. Niekiedy misje proste mogą być prologiem do dużo większej i bardziej skomplikowanej fabuły, jednakże należy mieć na uwadze, że Gracz podczas takiej misji nie może zginąć. Misje proste wymagają już jakiegoś wysiłku ku ich ukończeniu, jednakże to nie może być nic, co byłoby niemożliwe dla Gracza bądź grupy Graczy biorących w niej udział.
Wynagrodzenie Gracza: 20PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post, 15PW, od 5.000 do 10.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post, 15PW oraz 5.000 klejnotów


Misja normalna

Nazwa: Misja normalna
Opis: Typ zadania, które wymaga już od Gracza pewnego zakresu zdolności, nie tylko tych magicznych ale także podstawowej dedukcji czy ogólnego podchodzenia do problemu i rozpatrywania więcej niż jednego rozwiązania. Misja, w której przeciwnicy mogą sprawić problem, mogą nawet zranić, chociaż nie powinni być w stanie zakończyć życia postaci, chyba że popełnia się celowo błędy, których normalnie by się wystrzegano. W tego typu zadaniach operowanie magią, czy to ze strony Gracza czy przeciwników, których stworzy Mistrz Gry, jest już nie tyle co koniecznością, ale możliwością do wykorzystania. Rozwiązywanie problemu i dochodzenie do celu nie może być przedstawione na zasadzie prowadzenia za rączkę, jednakże nie popadając w drugą skrajność, nie może być też niemożliwe do osiągnięcia.
Wynagrodzenie Gracza: 40PU (wartość podstawowa) oraz 4PU za każdy post, 30PW, od 10.000 do 20.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 50PU (wartość podstawowa) oraz 4PU za każdy post, 30PW oraz 10.000 klejnotów


Misja trudna

Nazwa: Misja trudna
Opis: Pierwszy rodzaj misji, a może dla niektórych także ostatni, który wymaga od Gracza pełnego wachlarza umiejętności, a każda pomyłka może nieść ze sobą konsekwencje, chociaż niekoniecznie te najgorsze. Sama historia, czy może lepiej brzmi cała misja, powinny skupiać się na czymś istotnym w fabule Gracza albo forum, a także po zakończeniu zadania wnosić coś od siebie, co będzie miało realny wpływ na pozostałych Graczy forum. Przeciwnicy mogą dysponować podobnym albo i tym samym zakresem zdolności co sam Gracz, a cel, który należy osiągnąć będzie wymagał odpowiedniego podejścia, a także poprawnych decyzji, gdyż misja trudna jest pierwszym rodzajem misji, która zezwala na zakończenie opowieści, jeżeli podczas jej trwania Gracz podejmie złą jedną z kluczowych decyzji. Dla kogoś kto oczekuje spokojnej sielanki ukończenie misji może okazać się niemożliwe.
Wynagrodzenie Gracza: 60PU (wartość podstawowa) oraz 5PU za każdy post, 45PW, od 20.000 do 30.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 70PU (wartość podstawowa) oraz 5PU za każdy post, 45PW oraz 20.000 klejnotów


Misja klasy S

Nazwa: Misja klasy S
Opis: By móc w ogóle przystąpić do tego rodzaju zadania, postać Gracza musi posiadać specjalną rangę: Mag klasy S, która jak sama nazwa wskazuje umożliwia wykonywanie specjalnych dla niego misji. W tym przypadku dochodzi dodatkowo aspekt fabularny, a mianowicie reputacja maga. Z racji tego, że postać Gracza musi spełniać pewne wymagania, to również - pod kątem fabularnym - oczekuje się od niej spektakularnych wyczynów, a także podejścia wysokiej klasy. Przeciwnicy w tej kategorii są piekielnie trudni i uzdolnieni. Mogą dysponować tym samym bądź odrobinę większym wachlarzem umiejętności niż sam Gracz, oczywiście to zależy od tego na jakim poziomie użytkownik zdecydował się na podjęcie tego zadania. Bardzo często może się okazać, że niemożliwym stanie się pozbycie więcej niż dwóch przeciwników na raz, co będzie wymagało od Gracza odpowiedniego podejścia, dzielenia sobie zadania na mniejsze etapy i za każdym razem uwzględniania konsekwencji jakie mogą nieść jego wybory. Samo rozwiązanie celu nie jest już podane jak na tacy, a Gracz musi sam dojść do tego w jaki sposób wcisnąć się w klucz Mistrza Gry nie tracąc przy tym swojej postaci. Jednakże jak zostało już wcześniej powiedziane, nie powinna istnieć wyłącznie jedna ścieżka rozwiązywania problemu. Każda decyzja jaką będzie podejmować postać Gracza nie tylko będzie miała wpływ na niego samego, ale także odbije się negatywnie bądź pozytywnie na całą fabułę forum, a pierwszy poważny błąd jaki zostanie popełniony może okazać się również tym ostatnim.
Wynagrodzenie Gracza: 80PU (wartość podstawowa) oraz 6PU za każdy post, 60PW, od 30.000 do 45.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od Administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 90PU (wartość podstawowa) oraz 6PU za każdy post, 60PW oraz 30.000 klejnotów


Misja klasy SS

Nazwa: Misja klasy SS
Opis: Podobnie jak w poprzednim przypadku, by móc przystąpić do tego zadania postać Gracza musi posiadać odpowiednią rangę. Jest to najcięższy rodzaj misji z zakresu zadań podstawowych, zarówno pod kątem technicznym jak i fabularnym. Postać Gracza w tym przypadku będzie miała ciężki orzech do zgryzienia, gdyż często od jego decyzji będą się ważyć losy nie poszczególnych osób, a bardziej całego królestwa bądź nawet świata fabularnego. Każda decyzja podejmowana w sytuacji zagrożenia, nawet tego najmniejszego będzie wartością zerojedynkową, która jak to zostało zaznaczone, zakończy się kontynuacją opowieści bądź śmiercią postaci. Nie ma tutaj miejsca na popełnienie banalnych błędów. Sam cel bardzo trudno osiągnąć i podobnie jak poprzednio, będzie wymagał sprytu, ogromnych umiejętności, a także wiedzy fabularnej. Przeciwnicy mogą wykraczać poza poziom umiejętności jakimi dysponuje sam Gracz, jednakże jak to we wszystkich rodzajach misji, nie powinni być niemożliwi do pokonania. Natomiast sukces może gwarantować niebotyczną sławę, pozycję fabularną czy inne pozytywne konsekwencje, które wykraczają poza podstawowe ramy.
Wynagrodzenie Gracza: 100PU (wartość podstawowa) oraz 7PU za każdy post, 75PW, od 45.000 do 75.000 klejnotów, a także losowa ilość PR zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 110PU (wartość podstawowa) oraz 7PU za każdy post, 75PW oraz 45.000 klejnotów



Misje niestandardowe

Kuźnia Magicznej Mocy

Nazwa: Kuźnia Magicznej Mocy
Opis: Specjalna misja, która pozwala odkryć lokacje tajemniczej kuźni pozwalającej wytworzyć przedmioty o magicznych właściwościach. Warto zaznaczyć, że jest to jedyne takie miejsce, które umożliwia wykonanie tego typu przedmiotów. Misję taką odbywa się jednorazowo, każdy Gracz, który chce poznać miejsce stacjonowania legendarnego kowala musi wpierw wykonać to zadanie. Jednakże nic nie stoi na przeszkodzie, by udać się do takiej kuźni za każdym razem z innym Graczem, który zna jej lokacje, jednakże o tym zostało wspomniane w tym wątku. Poziom trudności zależny jest wyłącznie od uczestnika bądź uczestników misji, zaś jej format wyłącznie od Mistrza Gry. Całość może polegać na odnalezieniu mapy, wykonaniu przysługi dla kogoś, kto finalnie zdradzi miejsce pobytu kuźni bądź bezpośrednie przedzieranie się przez nieznane tereny, rozwiązywanie skomplikowanych zagadek, a także stawienia czoła wszelkiej maści przeciwnikom, by na końcu dotrzeć Kuźni Magicznej Mocy. Warte zaznaczenia, misje polegające na bezproblemowej wędrówce z punktu A do wątku z kuźnią, nie będą akceptowane.
Wynagrodzenie Gracza: 30PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post, 15PW, ilość PR zależna od Administracji oraz znajomość lokacji Magicznej Kuźni
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 40PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post oraz 15PW


Nauka nowej magii

Nazwa: Nauka nowej magii
Opis: Rodzaj misji, który nie posiada jasno zdefiniowanego poziomu trudności, ani to w jaki sposób powinien przebiegać. Nauka nowej magii obejmuje zarówno magię zwykłą, dodatkową jak i specjalną, a poziom trudności zależy wyłącznie od Mistrza Gry. Jednak jeżeli trzeba w jakiś sposób zdefiniować jak bardzo trudna jest to ciężka misja, to można przyjąć za podstawę: do magii zwykłych i dodatkowych - poziom trudności zbliżony do normalnego lub lekko trudnego; zaś w przypadku magii specjalnych - poziom trudności zbliżony do misji trudnej/misji klasy S. Dodatkowo celowo wszystkie magie zostały spłaszczone w jednej misji. Gracz nie podaje informacji Mistrzowi Gry, jaką dokładnie magię chciałby opanować (czyt. Magie Wody, Ognia czy Ziemi), tylko jej rodzaj, czyli zwykłą, dodatkową lub specjalną i na tej podstawie Mistrz Gry musi dostosować poziom trudności.
Wynagrodzenie Gracza: 60PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post, 45PW, a także możliwość nauki wybranej magii
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 70PU (wartość podstawowa), 3PU za każdy post oraz 45PW


Inicjacja demona lub łowcy demonów

Nazwa: Inicjacja demona lub łowcy demonów
Opis: Pierwsza misja, która służy do wkroczenia na odpowiednio obraną przez użytkownika ścieżkę. Ma za zadanie wprowadzić postać Gracza do świata demonów bądź łowców w różniący te dwie grupy sposób. W przypadku tych pierwszych, należy odbyć misje w której spotka się innego demona, a umieści specjalną demoniczną cząstkę w ciele postaci. Może to być na skutek operacji, przelania energii magicznej, wypicia krwi demona lub skonsumowania innej części należącej do niego. W przypadku łowców sytuacja jest o wiele prostsza, gdyż z racji tego że istnieją ukryte ugrupowania, które szkolą tropicieli, wystarczy jedynie pobrać odpowiednie nauki i pozwolić, by w ciało postaci została przelana odrobina energii magicznej innego łowcy demonów. Z racji tego, że jest to specjalna misja tylko dla niektórych użytkowników, to jej poziom trudności powinien oscylować w okolicach misji normalnej.
Wynagrodzenie Gracza: Profesja demona/egzorcysty, a także pierwszy poziom magii dodatkowej (jeżeli profesja została odebrana wcześniej, to tylko pierwszy poziom magii dodatkowej), 3PU za każdy post, 25PW oraz losowa ilość reputacji zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 30PU (wartość podstawowa) oraz 3PU za każdy post oraz 25PW


Awans demona lub łowcy demonów

Nazwa: Awans demona lub łowcy demonów
Opis: Druga i ostatnia misja specjalna dla demonów bądź łowcy demonów umożliwiająca im zdobycie większego poziomu magii dodatkowej. Przebieg misji powinien odpowiadać wymaganiom na poszczególny poziom w opisie magii, zaś poziom trudności powinien być zbliżony do misji trudnej na każdy poziom.
Wynagrodzenie Gracza: Następny poziom magii dodatkowej oraz 5PU za każdy post, 40PW oraz losowa ilość reputacji zależna od administracji
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 55PU (wartość podstawowa) i 5PU za każdy post oraz 40PW


Rywalizacja

Nazwa: Rywalizacja
Opis: Opcja, która umożliwia bezpośrednią konkurencję między Graczami uwzględniając również różnicę w wynagrodzeniu po ukończeniu zadania. Poziom trudności, a także generalnie fabuła całej misji powinna być po części zależna od zainteresowanych, którzy biorą w niej udział, chociaż nic nie stoi na przeszkodzie, by zadanie takie polegało mniej więcej na tym samym co standardowe misje, z tą różnicą że zwycięzca może być tylko jeden. Do rywalizacji można zaliczyć wszystko, co można przeprowadzić w grupie co najmniej dwóch Graczy, to też jest warunek kiedy można mówić o misji jako rywalizacji, a kiedy nie. Format ten czy to niektórym się podoba, czy też nie, oferuje wynagrodzenie wyłącznie w przypadku gdy każdy z Graczy biorących udział opowiedział się po jednej ze stron.
Wynagrodzenie Gracza: 50PU (wartość podstawowa), 4PU za każdy post, 30PW, a także losowa ilość PR zależna od Administracji (nagroda dla zwycięzcy); 30PU (wartość podstawowa), 2PU za każdy post, 30PW, a także losowa ilość PR zależna od Administracji (nagroda dla przegranego)
Wynagrodzenie Mistrza Gry: 60PU (wartość podstawowa), 4PU za każdy post oraz 30PW


Zlecenie

Nazwa: Zlecenie
Opis: Wcześniej znana pod nazwą "Zadanie specjalne", ten rodzaj misji jest dosyć wyjątkowy, ponieważ w normalnym scenariuszu, na przykładzie pozostałych misji, część fabularna zależy wyłącznie od Mistrza Gry, natomiast w przypadku zlecenia możliwe jest, by cel, który musi wykonać Gracz został wymyślony przez innego użytkownika, który zleca wykonanie zadania. Sposób przeprowadzenia misji został tutaj rozbity na kilka przypadków, zaś poziom trudności i skomplikowania rozwiązania celu zależy wyłącznie od zleceniodawcy, którym może być Mistrz Gry, inny Gracz bądź sama Administracja, zaś poniżej przedstawiono ogólny format ich rozpoczęcia, który będzie pilnowany przez Administrację: 1. Gracz A jest zainteresowany wynajęciem Gracza B do pewnego zadania, którego sam nie jest w stanie albo nie chce wykonać. Wtedy taka misja rozpoczynana jest w formacie: Gracz A (jako nieoficjalny MG) sporządza w swoim poście fabularnym opis całego zlecenia zgodnie z zasadami pierwszego postu Mistrza Gry opisanego tutaj, następnie Gracz B i na końcu, jak faza wprowadzenia zostanie zakończona, wkracza Mistrz Gry, który steruje całą historią (Gracz A może być również użytkownikiem, który posiada własnego strażnika, zaś jeżeli nie, to musi poszukać pomocy u osoby, która takowy dostęp ma). 2. Gracz B jest zainteresowany jakimś rodzajem fabuły i może wynająć Mistrza Gry, by ten pomógł mu ją zrealizować, a także poprowadził, tak jak to wygląda obecnie w standardowym formacie. Wtedy mowa o komunikacji bezpośredniej Mistrza Gry z Graczem (tak jak w przypadku misji standardowych). 3. Administracja wykorzystując małe wydarzenie specjalne zleca pewne zadanie, którego może podjąć się Gracz bądź grupa Graczy, po czym całość wygląda identycznie jak punkcie wyżej.
Należy zaznaczyć, że w tym przypadku Gracz, który postanawia wykonać zadanie, nie ma żadnego wpływu na to co Mistrz Gry mógłby dołączyć do takiej misji.
Wynagrodzenie Gracza: Uwzględnia PU (wartość podstawową plus za każdy post), PW, klejnoty a także ilość PR i zależy od zleceniodawcy (Administracja zastrzega prawo o możliwości edycji wynagrodzenia)
Wynagrodzenie Mistrza Gry: Identyczne jak wynagrodzenie Gracza, za wyjątkiem podstawy PU, która jest większa o 10 punktów, a także bez punktów reputacji