Magie i zaklęcia własne


Przeglądając ogólnodostępne magie jakie oferowane są Graczom podczas całej rozgrywki, można odczuć wrażenie, że liczba ich jest dosyć imponująca. Zdarzają się oczywiście skrajne przypadki, w których to jedna z magii posiada ogromną ilość zaklęć, zaś druga tyle ile jest palców na jednej dłoni. Należy mieć jednak na uwadze, że podstawowe magie zostały w całości zaczerpnięte z mangi i anime Fairy Tail, dlatego też w niektórych sytuacjach wymagana była mocna improwizacja. Jednakże nic straconego, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzi, by Gracz nie mógł stworzyć własne, autorskie zaklęcia do już istniejących magii, bądź zabrać się za opracowywanie całej zdolności. Poniżej przedstawiono niezbyt skomplikowane instrukcje, jak poprawnie stworzyć własną magię bądź zaklęcie pod kątem mechaniki forum, a także odpowiedzi na niektóre, często zadawane pytania.


Z czego składa się magia własna?

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę typ tworzonej magii. Z postu wyżej można wyczytać, że na forum Mage Guild Wars istnieją trzy kategorie magii: zwykła, dodatkowa i specjalna. Każda z nich służy za grupowanie magii pod kątem innej użyteczności i zastosowania. Poprawny format magii własnej odpowiada takiemu samemu formatowi magii ogólnodostępnej. Należy przez to rozumieć:

  • Minimalnie dwie, a maksymalnie pięć grafik przedstawiających magie (grafika główna, oraz jedna grafika na poziom)
  • Opis główny, a także opis każdego poziomu
  • Dane techniczne, na które składają się: maksymalna siła, szybkość i wytrzymałość magii, czas treningu, sposób opanowania, a także koszty PU i PW
  • Spis zaklęć dostosowany do każdego poziomu
  • Dodatkowe informacje, które mogą zawierać informacje o działaniu samej magii, bądź dodatkowe wymagania

Ważną informacją, którą trzeba zapamiętać, jest to, że magia własna typu zwykłego, nie może mieć więcej niż trzy poziomy. Zaś magia własna typu specjalnego, nie może przekraczać czterech poziomów. Jest to spowodowane ograniczeniem mocy magii w zależności od poziomu, który musi być identyczny dla każdej magii, niezależnie czy mowa o tworze własnym, czy dostępnym od razu.


Maksymalna moc magii na dany poziom

Jak już zostało wcześniej napisane, wszystko zależy od rodzaju tworzonej magii. O ile w przypadku magii zwykłych i specjalnych, nie jest to bardzo problematyczne, ponieważ ramy te są jasno zdefiniowane, tak w przypadku magii dodatkowej sytuacja wygląda nie co inaczej i w głównej mierze zależy od Użytkownika, a także Administracji.


Magia zwykła

  • Poziom pierwszy: 250 - 200 - 200 (główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom drugi: 350 - 300 - 300 (podobnie jak w przypadku poziomu pierwszego, ta sama główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom trzeci: 500 - 450 - 400 (główna statystyka większa niż pozostałe, dodatkowo należy zdecydować, która z nich ma być najsłabszą)


Magia dodatkowa

  • W przypadku magii dodatkowych, nie ma sztywnego podziału na liczbę poziomów, jednakże magia ta, nie może mieć więcej niż trzy poziomy. W tym przypadku należy posłużyć się wartościami ze spisu powyżej, lecz jeżeli magia taka ma mieć mniej poziomów, to należy przyjąć, że wielkość statystyki, skalowanej co poziom powinna mieścić się w przedziale do 200 do 500. Najlepiej wzorować się na istniejących już magiach dodatkowych, z tą różnicą, że Magia Przekleństwa i Magia Łowcy, działają na zupełnie innych zasadach i nie należy brać je za wzór.


Magia specjalna

  • Poziom pierwszy: 550 - 500 - 500 (główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom drugi: 700 - 650 - 650 (podobnie jak w przypadku poziomu pierwszego)
  • Poziom trzeci: 850 - 800 - 750 (główna statystyka większa niż pozostałe, dodatkowo należy zdecydować, która z nich ma być najsłabszą)
  • Poziom czwarty: bez limitu



Wycena kosztów PU, PW i treningu dla magii własnej

W tym przypadku sprawa wygląda dosyć prosto, ponieważ wszelkie koszty wspomniane w pytaniu podlegają wycenie przez Administrację. Nie mniej, Gracz może spodziewać się, że koszty minimalne magii, którą opracuje będą zaczynać się od następujących wartości:


Magia zwykła

  • Koszt PU: od 100 do 350
  • Koszt PW: od 150 do 450
  • Czas treningu: od 2 dni do 6 dni


Magia dodatkowa

  • Koszt PU: TBA
  • Koszt PW: TBA
  • Czas treningu: od 2 dni do 6 dni


Magia specjalna

  • Koszt PU: TBA
  • Koszt PW: TBA
  • Czas treningu: od 4 dni do 10 dni



Maksymalna ilość magii i zaklęć własnych

Teoretycznie żadnych limitów nie ma, jednakże jeżeli spojrzeć na sam początek postu, to wyczytać można, że ilość magii własnych, nie może być większa niż maksymalnie dopuszczalny limit dla magii ogólnie. Oznacza to, że pomysłów na własne zdolności może być setka, lecz grywalnych będzie tylko kilka, maksymalnie sześć biorąc pod uwagę wszystkie kategorie.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zaklęć, ponieważ tych dosłownie może być nieskończenie wiele. Jeżeli Gracz posiada ciekawy pomysł na nowe zaklęcie, mimo że magia do której jest tworzone, posiada ich całkiem dużo, nic nie stoi na przeszkodzie, by je dodać. Koszty w przypadku zaklęć są dużo prostsze do oszacowania i mniejsze, gdyż nie podlega pod nie wartość PW, samo PU waha się w granicach od 10 do 40 punktów, a czas treningu od 2 dni do 8 dni.


Jak napisać magię własną

Najważniejsze jest posiadanie odpowiedniego, dobrze przemyślanego pomysłu. Magia własna nie może być identyczna do jednej z już istniejących, dostępnych na start zdolności. Nie może też być połączeniem kilku różnych rodzajów magii w jedno. Dodatkowo klątwy, zdolności zabójców smoków, bogów, czy demonów, które nie zostały uwzględnione na forum, również są zabronione jako magie własne. To samo tyczy się magii postaci, które występowały po stronie Imperium Alvarez w ostatnich odcinkach i rozdziałach Fairy Tail. Dobra wiadomość jest taka, że uniwersum Fairy Tail jest na tyle bogate i otwarte, że świat Mage Guild Wars nie zabrania czerpania inspiracji, a nawet kopiowania całych zdolności z innych adaptacji anime bądź ekranizacji mang lub nowelek.

Przechodząc jednak dalej, gdy sam pomysł na magie zostanie opracowany, należy następnie sporządzić spis zgodnie z punktami, które zostały przedstawione w części "Z czego składa się magia własna". Następnie Administracja ocenia pracę Użytkownika i w zależności od rezultatów albo przenosi do tego działu lub wysyła odpowiednie uwagi, które mogą posłużyć jako poprawę magii własnej lub informacja o napisaniu wszystkiego od nowa. Poniżej przedstawiono wymagania formalnie, jak i nieformalne do tworzenia własnych magii.


Wymagania

  • Co najmniej 250 PW
  • W przypadku postaci mistrzowskich albo wymóg PW albo odebranie odpowiedniego bonusu
  • Znajomość ograniczeń mechaniki i ogólnych zasad działania magii