Forums
Magie - Printable Version

+- Forums (https://archiwum.mageguildwars.pl)
+-- Forum: Informacje (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Poradniki (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Thread: Magie (/showthread.php?tid=123)



Magie - Nihil - 07-20-2019

Ogólne zasady magii


Magia oraz magiczne umiejętności, to podstawowy oręż każdego Gracza, który postanowił spróbować swych sił w magicznym świecie MGW. Lecz nigdzie nie jest napisane, że każdy musi się specjalizować w jej używaniu. Jednakże nie unika wątpliwości, że to właśnie postacie, które posiadają silne i dobrze przemyślane zdolności, są w stanie osiągnąć szczyt możliwości i wnieść się na wyżyny wśród reszty Graczy. W przypadku magii, podzielona jest ona na trzy kategorie, z których każda różni się nie tylko maksymalną siłą, ale również niekiedy docelowym zastosowaniem.


Magie zwykłe

Jest to podstawowy rodzaj magii, jaka istnieje na forum i również pierwszy rodzaj, z którym Gracz rozpoczyna rozgrywkę, choć nie można powiedzieć, że ma ograniczony zakres działania. Niewątpliwie magie przypisane do tej kategorii zaliczają się do jednych z najbardziej znanych i powszechnych zdolności magicznych. Lista wszystkich dostępnych magii z tej kategorii znajduje się tutaj. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że magia będąca dosyć powszechną i jednocześnie podstawową, to posiada pewne ograniczenie co do maksymalnej mocy. Niemal wszystkie magie zwykłe mogą osiągnąć maksymalnie 500 punktów w jednej z trzech statystyk: siła magii, wytrzymałość magii i szybkość magii. Wyjątkiem jest Magia Podmiany, która ze względu na swoją specyficzną naturę, posiada inne wartości, zbliżone poziomem do magii specjalnej. Każdy Gracz może posiadać maksymalnie cztery magie zwykłe.


Magie dodatkowe

Kolejnym typem magii są magie dodatkowe, które mają za zadanie dopełniać zdolności Gracza tworząc tym samym śmiertelną mieszankę. Magie dodatkowe często polegają na wspieraniu maga, nie są i nie powinny być traktowane jako główna broń ze względu na swoje mocno ograniczone możliwości. Magia dodatkowa jest magią sytuacyjną i nie zawsze znajdzie dla siebie zastosowanie. Związane jest to niekiedy z jej maksymalną mocą. Może ona równać się mocy magii zwykłej, bądź być słabsza, ale oferować większe możliwości. Gracz może opanować maksymalnie dwie magie dodatkowe, lecz w przypadku Graczy, którzy wybrali profesję: demon lub łowca demonów, wybór taki nie istnieje. Z racji swojej przynależności z góry otrzymują narzuconą im magię dodatkową, którą mogą zacząć rozwijać, po spełnieniu odpowiednich warunków i tym samym nie mogą posiadać żadnej innej magii dodatkowej. Lista wszystkich dostępnych magii dodatkowych znajduje się tutaj.


Magie specjalne

Ostateczny poziom magii, jaką może opanować Gracz. Chodzą plotki, że tylko nieliczni byli na tyle potężni by móc zdobyć tą rzadką, aczkolwiek silną magię. Magie specjalne mogą występować w podobnej naturze co magie zwykłe, jednakże sposób ich zdobycia, siła zaklęć, a także ogólne możliwości wykraczają daleko poza rozumowanie zwykłego śmiertelnika. Ze względu na swe destrukcyjne możliwości, Gracz jest w stanie opanować wyłącznie jedną magię specjalną po odbyciu odpowiedniej misji, która nie zawsze może zakończyć się powodzeniem. Lista dostępnych magii specjalnych znajduje się w tym dziale.


Dodatkowe informacje:
  • Przy opanowywaniu nowych magii zwykłych, dodatkowych lub specjalnych, należy najpierw uzyskać zezwolenie w odpowiednim dziale, a dopiero po jego uzyskaniu rozpocząć misję
  • Misja na konkretny typ magii może posiadać niekiedy ogromne różnice pod kątem wymagań. Dlatego należy mieć na uwadze odpowiednie przygotowanie nim Gracz zdecyduje się na odbycie takiej misji
  • Wspomniane powyżej ograniczenia w postaci ilości posiadanych magii tyczą się wyłącznie tradycyjnego sposobu ich pozyskiwania, należy jednak pamiętać że przeszczepy umożliwiają uniknięcia limitów



RE: Magie - Nihil - 07-20-2019

Magie i zaklęcia własne


Przeglądając ogólnodostępne magie jakie oferowane są Graczom podczas całej rozgrywki, można odczuć wrażenie, że liczba ich jest dosyć imponująca. Zdarzają się oczywiście skrajne przypadki, w których to jedna z magii posiada ogromną ilość zaklęć, zaś druga tyle ile jest palców na jednej dłoni. Należy mieć jednak na uwadze, że podstawowe magie zostały w całości zaczerpnięte z mangi i anime Fairy Tail, dlatego też w niektórych sytuacjach wymagana była mocna improwizacja. Jednakże nic straconego, ponieważ nic nie stoi na przeszkodzi, by Gracz nie mógł stworzyć własne, autorskie zaklęcia do już istniejących magii, bądź zabrać się za opracowywanie całej zdolności. Poniżej przedstawiono niezbyt skomplikowane instrukcje, jak poprawnie stworzyć własną magię bądź zaklęcie pod kątem mechaniki forum, a także odpowiedzi na niektóre, często zadawane pytania.


Z czego składa się magia własna?

Przede wszystkim należy wziąć pod uwagę typ tworzonej magii. Z postu wyżej można wyczytać, że na forum Mage Guild Wars istnieją trzy kategorie magii: zwykła, dodatkowa i specjalna. Każda z nich służy za grupowanie magii pod kątem innej użyteczności i zastosowania. Poprawny format magii własnej odpowiada takiemu samemu formatowi magii ogólnodostępnej. Należy przez to rozumieć:

  • Minimalnie dwie, a maksymalnie pięć grafik przedstawiających magie (grafika główna, oraz jedna grafika na poziom)
  • Opis główny, a także opis każdego poziomu
  • Dane techniczne, na które składają się: maksymalna siła, szybkość i wytrzymałość magii, czas treningu, sposób opanowania, a także koszty PU i PW
  • Spis zaklęć dostosowany do każdego poziomu
  • Dodatkowe informacje, które mogą zawierać informacje o działaniu samej magii, bądź dodatkowe wymagania

Ważną informacją, którą trzeba zapamiętać, jest to, że magia własna typu zwykłego, nie może mieć więcej niż trzy poziomy. Zaś magia własna typu specjalnego, nie może przekraczać czterech poziomów. Jest to spowodowane ograniczeniem mocy magii w zależności od poziomu, który musi być identyczny dla każdej magii, niezależnie czy mowa o tworze własnym, czy dostępnym od razu.


Maksymalna moc magii na dany poziom

Jak już zostało wcześniej napisane, wszystko zależy od rodzaju tworzonej magii. O ile w przypadku magii zwykłych i specjalnych, nie jest to bardzo problematyczne, ponieważ ramy te są jasno zdefiniowane, tak w przypadku magii dodatkowej sytuacja wygląda nie co inaczej i w głównej mierze zależy od Użytkownika, a także Administracji.


Magia zwykła

  • Poziom pierwszy: 250 - 200 - 200 (główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom drugi: 350 - 300 - 300 (podobnie jak w przypadku poziomu pierwszego, ta sama główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom trzeci: 500 - 450 - 400 (główna statystyka większa niż pozostałe, dodatkowo należy zdecydować, która z nich ma być najsłabszą)


Magia dodatkowa

  • W przypadku magii dodatkowych, nie ma sztywnego podziału na liczbę poziomów, jednakże magia ta, nie może mieć więcej niż trzy poziomy. W tym przypadku należy posłużyć się wartościami ze spisu powyżej, lecz jeżeli magia taka ma mieć mniej poziomów, to należy przyjąć, że wielkość statystyki, skalowanej co poziom powinna mieścić się w przedziale do 200 do 500. Najlepiej wzorować się na istniejących już magiach dodatkowych, z tą różnicą, że Magia Przekleństwa i Magia Łowcy, działają na zupełnie innych zasadach i nie należy brać je za wzór.


Magia specjalna

  • Poziom pierwszy: 550 - 500 - 500 (główna statystyka większa niż pozostałe)
  • Poziom drugi: 700 - 650 - 650 (podobnie jak w przypadku poziomu pierwszego)
  • Poziom trzeci: 850 - 800 - 750 (główna statystyka większa niż pozostałe, dodatkowo należy zdecydować, która z nich ma być najsłabszą)
  • Poziom czwarty: bez limitu



Wycena kosztów PU, PW i treningu dla magii własnej

W tym przypadku sprawa wygląda dosyć prosto, ponieważ wszelkie koszty wspomniane w pytaniu podlegają wycenie przez Administrację. Nie mniej, Gracz może spodziewać się, że koszty minimalne magii, którą opracuje będą zaczynać się od następujących wartości:


Magia zwykła

  • Koszt PU: od 100 do 350
  • Koszt PW: od 150 do 450
  • Czas treningu: od 2 dni do 6 dni


Magia dodatkowa

  • Koszt PU: TBA
  • Koszt PW: TBA
  • Czas treningu: od 2 dni do 6 dni


Magia specjalna

  • Koszt PU: TBA
  • Koszt PW: TBA
  • Czas treningu: od 4 dni do 10 dni



Maksymalna ilość magii i zaklęć własnych

Teoretycznie żadnych limitów nie ma, jednakże jeżeli spojrzeć na sam początek postu, to wyczytać można, że ilość magii własnych, nie może być większa niż maksymalnie dopuszczalny limit dla magii ogólnie. Oznacza to, że pomysłów na własne zdolności może być setka, lecz grywalnych będzie tylko kilka, maksymalnie sześć biorąc pod uwagę wszystkie kategorie.

Inaczej sytuacja wygląda w przypadku zaklęć, ponieważ tych dosłownie może być nieskończenie wiele. Jeżeli Gracz posiada ciekawy pomysł na nowe zaklęcie, mimo że magia do której jest tworzone, posiada ich całkiem dużo, nic nie stoi na przeszkodzie, by je dodać. Koszty w przypadku zaklęć są dużo prostsze do oszacowania i mniejsze, gdyż nie podlega pod nie wartość PW, samo PU waha się w granicach od 10 do 40 punktów, a czas treningu od 2 dni do 8 dni.


Jak napisać magię własną

Najważniejsze jest posiadanie odpowiedniego, dobrze przemyślanego pomysłu. Magia własna nie może być identyczna do jednej z już istniejących, dostępnych na start zdolności. Nie może też być połączeniem kilku różnych rodzajów magii w jedno. Dodatkowo klątwy, zdolności zabójców smoków, bogów, czy demonów, które nie zostały uwzględnione na forum, również są zabronione jako magie własne. To samo tyczy się magii postaci, które występowały po stronie Imperium Alvarez w ostatnich odcinkach i rozdziałach Fairy Tail. Dobra wiadomość jest taka, że uniwersum Fairy Tail jest na tyle bogate i otwarte, że świat Mage Guild Wars nie zabrania czerpania inspiracji, a nawet kopiowania całych zdolności z innych adaptacji anime bądź ekranizacji mang lub nowelek.

Przechodząc jednak dalej, gdy sam pomysł na magie zostanie opracowany, należy następnie sporządzić spis zgodnie z punktami, które zostały przedstawione w części "Z czego składa się magia własna". Następnie Administracja ocenia pracę Użytkownika i w zależności od rezultatów albo przenosi do tego działu lub wysyła odpowiednie uwagi, które mogą posłużyć jako poprawę magii własnej lub informacja o napisaniu wszystkiego od nowa. Poniżej przedstawiono wymagania formalnie, jak i nieformalne do tworzenia własnych magii.


Wymagania

  • Co najmniej 250 PW
  • W przypadku postaci mistrzowskich albo wymóg PW albo odebranie odpowiedniego bonusu
  • Znajomość ograniczeń mechaniki i ogólnych zasad działania magii




RE: Magie - Vincent - 11-01-2022

Umiejętności własne


Przede wszystkim wpierw trzeba wiedzieć co można nazwać własną magią, a co własną umiejętnością. Oba te wyrażenia dotyczą sformułowania - własna zdolność, jednakże swoim sposobem działania i tym, na co wpływają, różnią się od siebie. Umiejętność własna skupia się przede wszystkim na jednej czynności, jednej akcji bądź jednym wywoływaniu efektu. Jeżeli opracowywana zdolność zawiera w sobie co najmniej, dwa niezależne od siebie efekty, wtedy zaliczyć się ją powinno do magii własnych, a nie umiejętności. Należy mieć też na uwadze, że podobnie jak w przypadku magii własnych, tak samo umiejętności nie muszą ograniczać się wyłącznie do możliwości uniwersum Fairy Tail. Nawet zaleca się, by opracowywane zdolności rozszerzały uniwersum MGW będąc pierwowzorem innych tytułów, bądź będące całkowicie autorskie.


Z czego składa się umiejętność własna i jaka jest jej maksymalna moc

Na początku trzeba określić, czy opracowywana umiejętność zalicza się do zwykłych, które są najpopularniejsze i najliczniejsze, czy może dodatkowej, która zależy już konkretnie od rodzaju magii. Należy przez to rozumieć, że w przypadku umiejętności zwykłej, Gracz może stworzyć cokolwiek, co wykracza poza zakres zdolności, które już posiada. Tym samym umiejętność ta, nie może rozwijać możliwości innych, posiadanych przez Użytkownika zdolności, a być kompletnie niezależna. Sytuacja wygląda odwrotnie w przypadku umiejętności dodatkowej, która musi skupiać się na rozwinięciu opanowanej już magii, jednocześnie nie jest ona zaklęciem. Umiejętność własna składa się z tego samego, co magia, za wyjątkiem kilku punktów:

  • Minimalnie dwie grafiki przedstawiających magie (grafika główna, oraz jedna grafika na poziom)
  • Opis główny, a także opis każdego poziomu
  • Dane techniczne, na które składają się: maksymalna siła, szybkość i wytrzymałość magii, czas treningu, sposób opanowania, a także koszty PU i PW
  • Dodatkowe informacje, które mogą zawierać informacje o działaniu samej magii, bądź dodatkowe wymagania

Ważną informacją jest fakt, że umiejętności własne typu zwykłego nie mogą przekraczać maksymalnej ilości mocy dostępnych dla magii zwykłych. Zaś moc umiejętności dodatkowych zależy od mocy magii, do której są opracowywane. Ostatnim oczkiem w tej sekcji w kierunku Gracza, jest fakt, że umiejętności własne nie posiadają żadnego ograniczenia co do ilości poziomów.


Ilość umiejętności własnych i odpowiednia wycena kosztów

Podobnie jak wcześniej, nie chcąc w żaden sposób ograniczać magicznych możliwości każdego Gracza, ilość umiejętności własnych, które rozwijają uniwersum MGW możliwych do stworzenia, jest nieograniczona. Jeżeli Użytkownik chce posiadać jedną magię i dziesięć albo dwadzieścia umiejętności własnych, to Administracja nie będzie w żaden sposób mu tego uniemożliwiała. Jedynie sama wyobraźnia i to, czy coś podobnego już nie istnieje na forum są ogranicznikiem.

Sprawa wygląda inaczej w przypadku wyceny kosztów bądź czasu treningu. Z racji tego, że każda umiejętność jest unikatowa na swój własny sposób i nie obowiązują podobne reguły, co w przypadku magii, dlatego też elementy takie jak koszt PU, PW i czas treningu wycenia Administracja.


Jak napisać umiejętność własną

Najważniejsze jest posiadanie pomysłu, który różni się od tego, co można już spotkać na forum albo identyczny twór jak inni Gracze. Bowiem oryginalna zdolność ma największe szanse na zaakceptowanie, a także stanie się tą silniejszą, dzięki poprawnym opisom i odpowiedniemu rozumieniu mechaniki. Podobnie jak w przypadku magii własnych, umiejętności zaprezentowane na forum, które są gotowe do nauki, nie są wszystkimi, które zostały zaprezentowane w anime i mandze Fairy Tail. Dlatego też zachęca się do jak najszybszego uzupełniania braków, a także wymyślania własnych, bądź kopiowania z innych ekranizacji. W tym przypadku nie ma żadnego ograniczenia mechanicznego pod kątem dostępności umiejętności lub nie, ze względu na ich wysoki poziom zaprezentowany a anime lub mandze, lecz należy pamiętać, że trzeba starannie wyselekcjonować to czym jest magia od tego czym jest umiejętność.

Gdy już idea zostanie przelana na papier bądź inny materiał pozwalający na trwałe zapisywanie myśli, należy postąpić identycznie jak w przypadku magii własnych. Znaczy to tyle, że wstawiając post w odpowiednim temacie, przestrzegając tego, co zostało zawarte w sekcji "Z czego składa się umiejętność własna i jaka jest jej maksymalna moc". Całość można, a nawet zaleca się opatrzyć w specjalny tag ukrywający zawartość postu. Gdy zdolność zostanie zaakceptowana, należy następnie utworzyć w tym dziale wątek, w którym to będą składowane wszystkie zaakceptowane umiejętności własne. Poniżej przedstawiono formalne wymagania pozwalające tworzyć własne zdolności:

  • Co najmniej 200 PW
  • W przypadku postaci mistrzowskich albo wymóg PW albo odebranie odpowiedniego bonusu