Ogólne zasady magii


Magia oraz magiczne umiejętności, to podstawowy oręż każdego Gracza, który postanowił spróbować swych sił w magicznym świecie MGW. Lecz nigdzie nie jest napisane, że każdy musi się specjalizować w jej używaniu. Jednakże nie unika wątpliwości, że to właśnie postacie, które posiadają silne i dobrze przemyślane zdolności, są w stanie osiągnąć szczyt możliwości i wnieść się na wyżyny wśród reszty Graczy. W przypadku magii, podzielona jest ona na trzy kategorie, z których każda różni się nie tylko maksymalną siłą, ale również niekiedy docelowym zastosowaniem.


Magie zwykłe

Jest to podstawowy rodzaj magii, jaka istnieje na forum i również pierwszy rodzaj, z którym Gracz rozpoczyna rozgrywkę, choć nie można powiedzieć, że ma ograniczony zakres działania. Niewątpliwie magie przypisane do tej kategorii zaliczają się do jednych z najbardziej znanych i powszechnych zdolności magicznych. Lista wszystkich dostępnych magii z tej kategorii znajduje się tutaj. Należy mieć jednak na uwadze fakt, że magia będąca dosyć powszechną i jednocześnie podstawową, to posiada pewne ograniczenie co do maksymalnej mocy. Niemal wszystkie magie zwykłe mogą osiągnąć maksymalnie 500 punktów w jednej z trzech statystyk: siła magii, wytrzymałość magii i szybkość magii. Wyjątkiem jest Magia Podmiany, która ze względu na swoją specyficzną naturę, posiada inne wartości, zbliżone poziomem do magii specjalnej. Każdy Gracz może posiadać maksymalnie cztery magie zwykłe.


Magie dodatkowe

Kolejnym typem magii są magie dodatkowe, które mają za zadanie dopełniać zdolności Gracza tworząc tym samym śmiertelną mieszankę. Magie dodatkowe często polegają na wspieraniu maga, nie są i nie powinny być traktowane jako główna broń ze względu na swoje mocno ograniczone możliwości. Magia dodatkowa jest magią sytuacyjną i nie zawsze znajdzie dla siebie zastosowanie. Związane jest to niekiedy z jej maksymalną mocą. Może ona równać się mocy magii zwykłej, bądź być słabsza, ale oferować większe możliwości. Gracz może opanować maksymalnie dwie magie dodatkowe, lecz w przypadku Graczy, którzy wybrali profesję: demon lub łowca demonów, wybór taki nie istnieje. Z racji swojej przynależności z góry otrzymują narzuconą im magię dodatkową, którą mogą zacząć rozwijać, po spełnieniu odpowiednich warunków i tym samym nie mogą posiadać żadnej innej magii dodatkowej. Lista wszystkich dostępnych magii dodatkowych znajduje się tutaj.


Magie specjalne

Ostateczny poziom magii, jaką może opanować Gracz. Chodzą plotki, że tylko nieliczni byli na tyle potężni by móc zdobyć tą rzadką, aczkolwiek silną magię. Magie specjalne mogą występować w podobnej naturze co magie zwykłe, jednakże sposób ich zdobycia, siła zaklęć, a także ogólne możliwości wykraczają daleko poza rozumowanie zwykłego śmiertelnika. Ze względu na swe destrukcyjne możliwości, Gracz jest w stanie opanować wyłącznie jedną magię specjalną po odbyciu odpowiedniej misji, która nie zawsze może zakończyć się powodzeniem. Lista dostępnych magii specjalnych znajduje się w tym dziale.


Dodatkowe informacje:
  • Przy opanowywaniu nowych magii zwykłych, dodatkowych lub specjalnych, należy najpierw uzyskać zezwolenie w odpowiednim dziale, a dopiero po jego uzyskaniu rozpocząć misję
  • Misja na konkretny typ magii może posiadać niekiedy ogromne różnice pod kątem wymagań. Dlatego należy mieć na uwadze odpowiednie przygotowanie nim Gracz zdecyduje się na odbycie takiej misji
  • Wspomniane powyżej ograniczenia w postaci ilości posiadanych magii tyczą się wyłącznie tradycyjnego sposobu ich pozyskiwania, należy jednak pamiętać że przeszczepy umożliwiają uniknięcia limitów