Umiejętności własne
Przede wszystkim wpierw trzeba wiedzieć co można nazwać własną magią, a co własną umiejętnością. Oba te wyrażenia dotyczą sformułowania - własna zdolność, jednakże swoim sposobem działania i tym, na co wpływają, różnią się od siebie. Umiejętność własna skupia się przede wszystkim na jednej czynności, jednej akcji bądź jednym wywoływaniu efektu. Jeżeli opracowywana zdolność zawiera w sobie co najmniej, dwa niezależne od siebie efekty, wtedy zaliczyć się ją powinno do magii własnych, a nie umiejętności. Należy mieć też na uwadze, że podobnie jak w przypadku magii własnych, tak samo umiejętności nie muszą ograniczać się wyłącznie do możliwości uniwersum Fairy Tail. Nawet zaleca się, by opracowywane zdolności rozszerzały uniwersum MGW będąc pierwowzorem innych tytułów, bądź będące całkowicie autorskie.
Z czego składa się umiejętność własna i jaka jest jej maksymalna moc
Na początku trzeba określić, czy opracowywana umiejętność zalicza się do zwykłych, które są najpopularniejsze i najliczniejsze, czy może dodatkowej, która zależy już konkretnie od rodzaju magii. Należy przez to rozumieć, że w przypadku umiejętności zwykłej, Gracz może stworzyć cokolwiek, co wykracza poza zakres zdolności, które już posiada. Tym samym umiejętność ta, nie może rozwijać możliwości innych, posiadanych przez Użytkownika zdolności, a być kompletnie niezależna. Sytuacja wygląda odwrotnie w przypadku umiejętności dodatkowej, która musi skupiać się na rozwinięciu opanowanej już magii, jednocześnie nie jest ona zaklęciem. Umiejętność własna składa się z tego samego, co magia, za wyjątkiem kilku punktów:
- Minimalnie dwie grafiki przedstawiających magie (grafika główna, oraz jedna grafika na poziom)
- Opis główny, a także opis każdego poziomu
- Dane techniczne, na które składają się: maksymalna siła, szybkość i wytrzymałość magii, czas treningu, sposób opanowania, a także koszty PU i PW
- Dodatkowe informacje, które mogą zawierać informacje o działaniu samej magii, bądź dodatkowe wymagania
Ważną informacją jest fakt, że umiejętności własne typu zwykłego nie mogą przekraczać maksymalnej ilości mocy dostępnych dla magii zwykłych. Zaś moc umiejętności dodatkowych zależy od mocy magii, do której są opracowywane. Ostatnim oczkiem w tej sekcji w kierunku Gracza, jest fakt, że umiejętności własne nie posiadają żadnego ograniczenia co do ilości poziomów.
Ilość umiejętności własnych i odpowiednia wycena kosztów
Podobnie jak wcześniej, nie chcąc w żaden sposób ograniczać magicznych możliwości każdego Gracza, ilość umiejętności własnych, które rozwijają uniwersum MGW możliwych do stworzenia, jest nieograniczona. Jeżeli Użytkownik chce posiadać jedną magię i dziesięć albo dwadzieścia umiejętności własnych, to Administracja nie będzie w żaden sposób mu tego uniemożliwiała. Jedynie sama wyobraźnia i to, czy coś podobnego już nie istnieje na forum są ogranicznikiem.
Sprawa wygląda inaczej w przypadku wyceny kosztów bądź czasu treningu. Z racji tego, że każda umiejętność jest unikatowa na swój własny sposób i nie obowiązują podobne reguły, co w przypadku magii, dlatego też elementy takie jak koszt PU, PW i czas treningu wycenia Administracja.
Jak napisać umiejętność własną
Najważniejsze jest posiadanie pomysłu, który różni się od tego, co można już spotkać na forum albo identyczny twór jak inni Gracze. Bowiem oryginalna zdolność ma największe szanse na zaakceptowanie, a także stanie się tą silniejszą, dzięki poprawnym opisom i odpowiedniemu rozumieniu mechaniki. Podobnie jak w przypadku magii własnych, umiejętności zaprezentowane na forum, które są gotowe do nauki, nie są wszystkimi, które zostały zaprezentowane w anime i mandze Fairy Tail. Dlatego też zachęca się do jak najszybszego uzupełniania braków, a także wymyślania własnych, bądź kopiowania z innych ekranizacji. W tym przypadku nie ma żadnego ograniczenia mechanicznego pod kątem dostępności umiejętności lub nie, ze względu na ich wysoki poziom zaprezentowany a anime lub mandze, lecz należy pamiętać, że trzeba starannie wyselekcjonować to czym jest magia od tego czym jest umiejętność.
Gdy już idea zostanie przelana na papier bądź inny materiał pozwalający na trwałe zapisywanie myśli, należy postąpić identycznie jak w przypadku magii własnych. Znaczy to tyle, że wstawiając post w odpowiednim temacie, przestrzegając tego, co zostało zawarte w sekcji "Z czego składa się umiejętność własna i jaka jest jej maksymalna moc". Całość można, a nawet zaleca się opatrzyć w specjalny tag ukrywający zawartość postu. Gdy zdolność zostanie zaakceptowana, należy następnie utworzyć w tym dziale wątek, w którym to będą składowane wszystkie zaakceptowane umiejętności własne. Poniżej przedstawiono formalne wymagania pozwalające tworzyć własne zdolności:
- Co najmniej 200 PW
- W przypadku postaci mistrzowskich albo wymóg PW albo odebranie odpowiedniego bonusu