Jest to specjalnie powołana organizacja, która zrzesza w swych szeregach jednych z potężniejszych magów, którzy chodzą po świecie. Specjalizują się oni we wszystkim, co związane jest z magią bądź jej użyciem, dlatego też można spotkać przedstawicieli sektora badawczego, jak i również typowo bojowego, których nie brakuje. Rada Magii została założona przez Miyaguchiego - potężnego maga, którego jedynym celem było zjednoczenie wszystkich magów, zakończenie czasów terroru i niepotrzebnego przelewania krwi oraz utrzymywanie tego pokoju. Jednakże wszystko zmieniło się po inwazji smoków, a sama organizacja przeszła gruntowne zmiany, niezbędne do zaadaptowania się w nowym świecie, który jak na samym początku, nie jest zbytnio przyjaźnie nastawiony do samych magów.
Za główną siedzibę Rady Magii służy miasto Era, które w przeciwieństwie do innych krajów, posiadało małą liczbę gildii znajdujących się na jej terenie, albo nie posiada już ich w ogóle. To pozwala Radzie zachować pewnego rodzaju neutralność w stosunku do wszystkich ludzi pałających się energią magiczną. Liczy ona kilkaset członków, do których można uwzględnić zarówno tych wysoko postawionych, znane osobistości jak i zwykłych urzędników, którzy cały dzień spędzają w papierach. Dokładna liczba nie jest znana, jest to spowodowane tym, że co chwilę ktoś nowy wstępuje w szeregi Rady, jak i co chwilę ktoś odchodzi, czy to z powodów prywatnych, czy zupełnie innych. Nie mniej, samowolne wstąpienie w szeregi Rady jest mocno zabronione, zarówno ze względów mechanicznych jak i fabularnych.
Rada Magii kieruje się wieloma zasadami bądź celami, lecz aktualnie tymi najbardziej znanymi opinii publicznej są:
Rada Magii posiada ściśle określoną strukturę, podzieloną na poszczególne oddziały, które z kolei specjalizują się w wybranych typach zadań. Większość kapitanów jest znana opinii publicznej ze względu na ich aktywność, jednakże są pewne jednostki, które ani razu nie przedstawiły swej osoby publicznie. Podobna sytuacja ma miejsce w przypadku poruczników, którzy pełnią rolę zastępcy kapitana, w momencie gdy ten nie jest w stanie wykonywać swoich obowiązków bądź jest nieosiągalny w konkretnych sytuacjach. Są to osoby uzdolnione, lecz w większości przypadkach unikające publicznych spotkań.
Przewodniczący/Głównodowodzący
Genryuo Blaust
Zastępca Przewodniczącego/Głównodowodzącego
Eduward Hayek
Numer oddziału
Opis
Oddział I
Jednostka specjalna pod bezpośrednim nadzorem Przewodniczącego Rady złożona z najlepszych magów na całym kontynencie, działająca jedynie w operacjach na skalę światową bądź do rozwiązywania wewnętrznych problemów. Kapitan: - Katrine von Hall Porucznicy: - brak danych
Oddział II
Oddział szpiegów specjalizujący się w pozyskiwaniu kluczowych informacji od cywili bądź stowarzyszeń często niezwiązanych z magią. Działają przeważnie na ziemiach gdzie znajdują się mroczne gildię, a także w placówkach rządowych. Kapitan: - Nagisa Fang Porucznicy: - brak danych
Oddział III
Oddział medyczny odpowiedzialny za rozwijanie medycyny, badaniu wszelakich nowinek lekarskich, wprowadzaniu ich w życie publiczne, przestrzeganiu etyki medycznej wśród wszystkich magów, a także zapewnienie odpowiedniego wsparcia podczas konfliktu. Kapitan: - Fushigi Narisa Porucznicy: - brak danych
Oddział IV
Szeroko znany o dość nieciekawej reputacji oddział egzekucyjny, którego w skład wchodzi jedynie garstka bezwzględnych magów starannie wyselekcjonowana przez samego Przewodniczącego Rady, którzy w imię sprawiedliwości i ogólnego dobra, karzą tych, co odwrócili się od wszelakich zasad i etyki. Kapitan: - Johan Moulder Porucznicy: - brak danych
Oddział V
Jednostka tropiąca specjalizująca się głównie w wyłapywaniu niebezpiecznych dla społeczeństwa magów
i zdobywaniu informacji na temat poczynań mrocznych gildii, wybranych przedstawicieli, mistrzów czy chociażby tajemnych sekt, które mogą w przyszłości zagrozić bezpieczeństwu świata. Kapitan: - brak danych Porucznicy: - Christopher Muu
Oddział VI
Oddział zaopatrzeniowy, który poza dostarczaniem niezbędnego sprzętu czy chociażby żołnierzy w docelowe miejsca odpowiedzialny jest za logistykę oraz opracowywanie strategii podczas każdej misji oddziałów Rady Magii. Kapitan: - Faust Porucznicy: - brak danych
Oddział VII
Zwany inaczej departamentem badań i rozwoju nad magią i magicznymi artefaktami. Badają dziedzinę magii, jej historię, a także starają się odkryć zastosowanie nowo poznanych rodzai zdolności, które mogą okazać się przydatne w walce ze złem bądź do użytku publicznego. Dodatkowo jako jedyni zobowiązani są do sprawowania pieczy nad wszystkimi artefaktami, które znajdują się we władaniu Rady Magii. Kapitan: - Juan de Leibt Porucznicy: - brak danych
Oddział VIII
Jedna z trzech formacji militarnych zwana inaczej "Grotem Rady Magii", czyli jednostką bojową, których głównym zastosowaniem jest walka w małych, ciasnych i zamkniętych przestrzeniach. Dzięki specjalnemu szkoleniu potrafią w krótkim czasie wyrządzić poważne szkody przeciwnikowi, przez co są jedną z najbardziej cenionych formacji. Kapitan: - Tomoe Uzumi Porucznicy: - brak danych
Oddział IX
"Miecz Rady Magii" podobnie jak poprzednia grupa, oddział ten również specjalizuje się w masowej walce z przeciwnikami objawiającymi zdolności magiczne. Ich główną domeną jest walka na skalę państwową, a także przywracanie pokoju na terenach objętych chaosem. Kapitan: - Hideki Tsugowa Porucznicy: - brak danych
Oddział X
Ostatnia jednostka zwana również jako "Tarcza Rady Magii", która razem z pozostałymi dwoma tworzy tak zwane "Insygnium Wojny", która całkowicie dominuje nad polem bitwy. Jest to najliczniejsza formacja bojowa, która wykorzystywana jest do wszelakich konfliktów, a także wspierania władzy cywilnej wyłącznie w momentach gdzie istnieje zagrożenie ze strony magii. Kapitan: - Daniel von Nori Porucznicy: - brak danych