Witam wszystkich!

Z pewnością jesteście bardzo ciekawi (Wiem, że nie jesteście) skąd w ogóle wzięła się taka propozycja! Otóż Wam nie powiem. To co jednak tutaj opiszę to pomysł jaki zrodził się w mojej pustej, aczkolwiek jeszcze myślącej głowie. Obecny system reputacji nie pozwala nam za bardzo wczuć się w świat gry, tak jakbyśmy tego chcieli (a przynajmniej w moim przypadku), dlatego postanowiłem w miarę możliwości go troszkę przebudować. Niestety forma kp też nie pozwala mi za bardzo na zaszalenie, ale zobaczymy co z tego wyjdzie.


Pomysł przede wszystkim zakłada stworzenie oddzielnej zakładki w KP, gdzie znajdować się będzie sama reputacja. Tam będzie ona rozdzielana na regiony i na to jak nas w nich postrzegają oraz reputację na całym świecie. Taki system pozwoli nam sprawdzić jak bardzo jesteśmy popularni w danym regionie, oraz czy traktują nas np. jak bohatera czy złoczyńcę. Oczywiście nasze działania, które będą miały duży wpływ na świat gry będą dodawać reputację do kilku regionów również wybranych przez administrację, a nawet wszystkich, jeśli będzie to coś o czym będzie mógł usłyszeć cały świat. Wiem, że po tym tekście może pojawić się dużo pytań, dlatego po prostu przedstawię to Wam w takiej postaci, aby wszyscy mogli zrozumieć.

Postać X zrobiła misję w Pergrande. Jej uczynki zasługują na to, aby dodać jej reputację dodatnią, bo pomogła jakimś ludziom. Powiedzmy, że administracja przyznała jej 1 punkt dodatniej reputacji.

Pergrande: 1 Punkt Reputacji / +1
Reputacja na Świecie: 0 / -

Następnie postać X zrobiła drugą misję w Pergrande, która już niekoniecznie miała pozytywny wpływ na jej odbiór. Administracja przyznała jej za to 2 punkty reputacji negatywnej.

Pergrande: 3 Punkty Reputacji / -1
Reputacja na świecie: 0

Teraz o co chodzi. Przede wszystkim reputacja jaką otrzymujemy jest do siebie dodawana przed ukośnikiem. Pozwala nam to zobaczyć jak w danym regionie jesteśmy "popularni". W drugim natomiast w zależności od przydzielonych punktów pozytywnych czy negatywnych mamy przedstawione jak ludzie nas postrzegają. Skoro postać X dostała 1 PR dodatni oraz 2 PR ujemne to z prostej kalkulacji wynika, że 1-2=(-1). Uczynki złe przewyższyły te dobre i nie jesteśmy odbierani jako dobre osoby.


Teraz przedstawię Wam jak reputacja w jednym regionie będzie miała wpływ na inne. Otóż tak jak wcześniej wspomniałem, nie każdy nasz uczynek będzie miał wpływ na świat. Pojedyncze uczynki w danym regionie nie będą się odznaczać w świecie gry, jeśli są one czymś niewielkim. Natomiast jeśli tych uczynków będzie więcej to mogą się one przekładać na to, że w innych częściach świata będzie się mówić, że pojawił się dany mag. Oczywiście nie dojdzie taka informacja na drugą stronę świata, ale pojawią się takie pogłoski w najbliższych "Państwach". Proponuję dlatego, aby po przekroczeniu danego pułapu PR w jednym miejscu przenosiło się ono również na przylegające tereny. Teraz Wam to przedstawię w trochę lepszej wersji.

Powiedzmy, że ustanowiliśmy pułap na poziomie 20 punktów reputacji. Oznacza to, że postać X, która w Pergrande uzyskałaby reputację 20 i większą od tego momentu może za każdą misję dodawać sobie 1 PR do pobliskich "Państw". Natomiast to jak jest odbierana będzie na tej samej zasadzie jak u góry z tą różnicą, że skoro punkty są ograniczone do 1 to może to być tylko +1 albo -1.


Teraz wyjaśnijmy o co chodzi z "Reputacja na świecie". Po spełnieniu określonych warunków będziemy na ustach całego świata, a żeby tego dokonać musimy albo iść powoli do celu albo zrobić coś co będzie miało duży wpływ na świat. W drugim przypadku sprawa jest prosta. Gracz X wykrada tajne dokumenty mogące pogrążyć dane "Państwo" i przekazuje je innemu krajowi. Ma to bardzo duży wpływ na cały świat wobec czego administracja przydziela punkt w reputację na świecie. Oczywiście jeśli ktoś nas zauważy, bądź nas zdradzi, ale to już inna historia. To był tylko jeden przykład, ale takich jest mnóstwo. Problem stanowi pierwsza część dlatego na to również mam system, której poświęcimy trochę więcej czasu.

Zacznijmy od tego, że abyśmy byli na ustach całego świata to musimy zrobić dużo misji w różnych częściach świata, bądź też możemy się ograniczyć tylko do jednej prowincji, tylko będzie to miało dłuższe rezultaty. Tutaj również ustawimy sobie próg 20 PR. Jeśli w każdym regionie przekroczymy 20 PR to możemy dodać sobie 1 do reputacji na świecie. Teraz jak nas będzie postrzegał świat? A no w sposób taki jak przedstawiałem wyżej tylko tym razem będziemy sumować wszystkie "drugie" liczby z wszystkich regionów. Wyjdzie nam pozytywna? Będziemy mieć pozytywną. Wyjdzie negatywna? Będziemy mieć negatywną. Przykład?

Powiedzmy, że mamy 6 regionów. Nasza reputacja to +7, -3, +12, -8, -5, +1

+7 -3 +12 -8 -5 +1 = 4

Przewyższa reputacja pozytywna w tym przypadku. Z racji, jednak, że na świecie będziemy mieć tylko 1 PR to nasz odbiór wynosi +1.

Po przekroczeniu tych 20 PR już nie będziemy dodawać sobie co 20 punktów +1 tylko będziemy co 10 punktów dodawać o 1 więcej niż poprzednio, czyli jeśli Gracz X w każdym regionie przekroczył 40 PR to oznacza to, że jego reputacja wynosi 4. Dlaczego? Ponieważ po progu 20 PR dostał 1 do reputacji, później za 10 PR dostał dwa do reputacji i za kolejne 10 dostał 3 do reputacji. W ten sposób możemy to ciągnąć do momentu aż 10 PR zrówna się z otrzymywanymi punktami reputacji na świecie. Wówczas będziemy już tak znani, że co byśmy nie zrobili to i tak wszyscy będą o tym trąbić, więc będziemy dodawać każdy punkt do niej tak samo jak do pozostałych.


Wiem, że jest to bardzo długie i skomplikowane co zauważyłem już, dlatego na pewno nie zostanie to wprowadzone, ale wstawiam to tutaj, abym po analizie tego mógł wymyślić coś bardziej przejrzystego oraz aby inni mogli na tym skorzystać to ewentualnych swoich propozycji. Goodbye!