Na horyzoncie cisza, ale starzy marynarze wyczuwają już w powietrzu sól, a wraz z nią nadchodzący sztorm zmian. Pointrygowana ich próżnością Mahiro postanowiła skrzyknąć chłopaków: Braleftina, Ribraghtina. Dmuchają raz to w prawo, raz w lewo, a raz przed siebie, mając nadzieję, że zmienią kierunek sztormu.


REALIZM
Dmuch na lewo (autor: Braleftin)

Zamiast statystyk fizycznych (Siła, Wytrzymałość, Szybkość, Reakcje) postanowiłem pójść na maksymalny realizm. Zatem nie ma czegoś takiego jak twardość skóry, szybkość to siła mięśni naszych nóg itd.


SIŁA — określa do czego jesteśmy zdolni w chwilach nagłego zrywu, odpowiada za niemal wszystko zaczynając od wytrzymałości na uderzenia po szybkość ataków, wysokość skoku i biegu

STAMINA — zasób do korzystania z siły, regeneruje się z czasem jak Energia Magiczna, zatem określa jak długo jesteśmy w stanie działać na maksymalnych obrotach, znacznie bardziej kluczowa podczas pościgów, długich walk itd.

REAKCJE — to jak rozwinięte są nasze zmysły, wpływa na szczegółowość podawanych nam przez MG informacji (na życzenie)

KONCENTRACJA, KEM — jak wcześniej


MAGIA PONAD FIZYCZNOŚĆ
Dmuch na prawo (autor: Ribraghtin)

Z kolei ja uważam, że prostota jest najważniejsza. To jest forum o magach, zatem statystyki fizyczne powinny być drugorzędne, a tymczasem mamy ich więcej niż tych magicznych (które notabene wyglądają jak robione na siłę jak w przypadku Koncetracji, która nie ma żadnego unikalnego działania na ten moment).


STATYSTYKI FIZYCZNE:

SIŁA — połączenie siły i wytrzymałości, jak jesteś napakowane to jasne że nie zrani cię byle atak, dlaczego to było osobno nigdy tego nie pojmę

GIBKOŚĆ — połączenie szybkości i reakcji, jak dostatecznie szybko, sprawnie, się poruszasz to w drodze treningów wyuczyłeś też różne zmysły do postrzegania swoich ruchów, a zatem też ruchów przeciwników podobnych sobie



STATYSTYKI MAGICZNE:
(obecnie za wszystko odpowiada statystyka potencjał magiczny; likwiduję zatem KEM i Koncentrację na rzecz nowych stat)

MOC — destruktywna siła rzucanej przez nas magii, ma wpływ na obrażenia zadawane za pomocą magii lub rzeczy przez nią przyzwanych

SZYBKOŚĆ — z jaką tworzymy magiczne okręgi, aktywujemy magię aż po szybkość lotu magicznych pocisków

WYTRZYMAŁOŚĆ — jak stabilna jest nasza magia, jak wiele obrażeń może wytrzymać, zwiększa również wytrzymałość przyzwańców


BRAK ZMIAN
Dmuch na wprost (autor: Mahiro)

Płomiennowłosa staje na samej krawędzi burty i wyciągając rękę w niebo przed siebie, krzyczy: — Wracaj skąd przybyłaś! Nie lękam się ciebie, mówię!

Proponuję zmianę kosmetyczną, a również na powrót chcę przypomnieć idee jakie towarzyszyły niegdyś obecnej mechanice.


UNIKI = stare: Reakcje

Statystyk nie należy nad interpretować. To jakieś tam nazwy na jakiś tam parametr. Służą tylko do porównywania z tabelką podczas starć. W pozostałych przypadkach są poglądowe. Proponowałem już kiedyś, by te „poglądowe” rozpisać na to ile punktów co oznacza w sytuacjach !!fabularnych!! (do walk jest tabela), można też coś takiego zrobić, jeśli będzie zgoda.








Na żądanie mogę sporządzić przykładowe tabelki zależności dla pierwszych dwóch propozycji. Dziękuję za przeczytanie i za wyrażone poniżej opinię na temat tych konceptów.

Jeśli któryś się spodoba to mogę go rozpisać bardziej.