Razem z Nihilem omówiłem mniej lub bardziej szczegółowo ogólną mechanikę misji, moje propozycje zmian a także kwestie sporne. W większości przypadków doszliśmy do zgody i porozumienia, ale są pewne kwestie, których sami nie byliśmy pewni, ale poczuliśmy, że coś trzeba zmienić. Dalsza część postu skupia się na proponowanych przez nas nowościach, które zostaną w takiej lub odrobinę innej formie wprowadzone wraz z najbliższą dużą aktualizacją forum.
Wynagrodzenie
Niewątpliwie najważniejszą kwestią nie tylko w naszym interesie, ale również i graczy jest samo wynagrodzenie, które przez ostatnie lata, a przynajmniej te, które ja pamiętam, nie zmieniło się zbytnio. Oczywiście doszły takie nowości jak bonusowe Pu za dodatkowe posty, czy ilość tego PU, które można było zdobyć w obrębie odpowiedniej ilości postów. Lecz mimo wszystko sam rozwój postaci był dość powolny, koszt zaklęć, magii czy umiejętności zmieniały się, a także same statystyki nie były rozwijane w jakimś zastraszającym tempie, co ostatecznie spowodowało, że zdobycie tego jakże rzadkie osiągnięcia jakim jest postać mistrzowska, stało się niemal nierealne w jakimś sensownym przedziale czasowym. Dodatkowo w przyszłości niewykluczone, że statystyki znów ulegną zmianie i być może zwiększy się ich ilość, co jeszcze bardziej spowolniły by cały rozwój postaci. Dlatego, to co zostało opracowane i będziemy chcieli wprowadzić w wielkim skrócie oznacza porzucenie wynagrodzenia w postaci PU za określoną ilość postów, a przejście na model: podstawowa ilość PU + PU per post, a co za tym idzie - całkowita likwidacja długości misji, a także wszelkich limitów z tym związanych. Niniejsza rozpiska przedstawia propozycje wynagrodzenia dla misji zwykłych, ale identyczny schemat chcemy wprowadzić dla wszystkich rodzajów misji.
- Misja prosta - Gracz: 20PU podstawy + 3PU per post, 15PW, 5000/7000 klejnotów, ilość PR zależna od decyzji administracji; MG: 30PU podstawy (+10PU za każdego dodatkowego gracza) + 2PU per post, 15PW, 5000 klejnotów
- Misja normalna - Gracz: 40PU podstawy + 4PU per post, 30PW, 13000/17000 klejnotów, ilość PR zależna od decyzji administracji; MG: 50PU podstawy (+10PU za każdego dodatkowego gracza) + 3PU per post, 30PW, 13000 klejnotów
- Misja trudna - Gracz: 60PU podstawy + 5PU per post, 45PW, 20000/25000 klejnotów, ilość PR zależna od decyzji administracji; MG: 70PU podstawy (+10PU za każdego dodatkowego gracza) + 4PU per post, 45PW, 20000 klejnotów
- Misja klasy S - Gracz: 80PU podstawy + 6PU per post, 60PW, 30000 klejnotów, ilość PR zależna od decyzji administracji; MG: 90PU podstawy (+10PU za każdego dodatkowego gracza) + 6PU per post, 60PW, 30000 klejnotów
- Misja klasy SS - Gracz: 100PU podstawy + 7PU per post, 75PW, 45000 klejnotów, ilość PR zależna od decyzji administracji; MG: 110PU podstawy (+10PU za każdego dodatkowego gracza) + 7PU per post, 75PW, 45000 klejnotów
Jak można zauważyć zostały wprowadzone dwie wartości: podstawowa ilość PU oraz PU per post. Ma to związek z tym, że misje można zakończyć na trzy sposoby: ukończenie poprzez wypełnienie celu misji, ukończenie poprzez niewypełnienie celu misji, ukończenie poprzez porzucenie misji. Rozdzielenie wynagrodzenia na wartość podstawową + zależną od długości misji pozwoli nam administracji na uogólnienie zasad odnośnie, co jeśli gracz ukończy misję, ale nie spełni celu. Wtedy mamy do czynienia z poniższą krótką rozpiską:
- Ukończenie misji poprzez wykonanie celu: pełne wynagrodzenie
- Ukończenie misji przez niewykonanie celu: PU z postów nie jest uwzględnione w wynagrodzeniu
- Porzucenie misji przez gracza: gracz nie otrzymuje żadnego wynagrodzenia
Oczywiście jesteśmy też świadomi tego, że rozwiązanie takie posiada jedną dużą furtkę, do tego by zamiast skupiać się na samej fabule, to można farmić PU poprzez wstawianie postów z minimalną długością i rozdrabniania wszystkiego na malutkie części, które są opisywane w oddzielnych postach. Dlatego w związku z tym wprowadzone byłoby „narzędzie”, które pozwoli w zależności od naszego (administracji) osądu zatwierdzić misje albo anulować w całości jeżeli uznamy, że została poprowadzona w taki sposób żeby zdobyć głównie jak najwięcej PU. Dodatkowo powyższa mechanika nie miałaby zastosowania w przypadku mniejszych bądź większych wydarzeń fabularnych, tutaj obowiązywałby dalej ten sam system wynagradzania. Wartym wspomnienia jest jeszcze fakt obowiązywania dodatkowego, jednorazowego bonusu dla nowych graczy (takich, którzy mają wyłącznie ukończoną KP) w postaci dwukrotnie większego wynagrodzenia PU, by początek gry był odrobinę łatwiejszy i zachęcał do podejmowania bardziej odważnych decyzji, a także otwierał większe możliwości dla przyszłych MG.
Stopień trudności
W tym przypadku nieco krócej, gdyż doszliśmy do wniosku, że poziom trudności misji powinien zostać w większości albo i całości skupiony na tym, jak bardzo skomplikowane jest rozwiązanie, a nie na kogo gracz może trafić podczas takiej wyprawy. Dlatego też finalnie część ze statystykami zostałaby przeniesiona w całości w ręce MG, który kreuje otoczenie do misji, zaś pozostałe elementy takie jak ilość profesji, czy magii delikatnie by się zmieniła. Czy to z kolei oznacza, że do misji klasy SS można dać przeciwnika, który posiada statystyki równe postaci, która dopiero ukończyła kartę postaci? Otóż nie, bo jak zostało to wspomniane wyżej, taka misja może zostać potraktowana jako okazja do pustego farmienia PU i w całości anulowana, niezależnie od tego jak długo trwała.
Rodzaje misji
Aktualnie na naszym forum istnieje łącznie jedenaście różnych rodzajów misji, w jakich gracz oraz MG mogą wziąć udział. Jest to dość imponująca liczba, jednakże będąc szczerym tak naprawdę tylko połowa z nich jest wykorzystywana. Lecz czy to oznacza, że część z nich zostanie usunięta? Niekoniecznie. W planach mamy zachowanie dotychczasowych dostępnych rodzajów misji, ale z małą zmianą, na którą jeszcze nie mamy pomysłu, albo nie wiemy czy to co chcemy wprowadzić faktycznie okaże się dobrym rozwiązaniem.
Po pierwsze chodzi o misje na naukę magii. Obecny format wydaje się być odrobinę bez sensu i niepotrzebnie zdradza coś, co niekoniecznie chcemy (jako gracze) ujawniać innym osobom, a przynajmniej na początku. Naszym celem jest spłaszczenie tych trzech misji do jednego formatu, jednakże pozostaje kwestia wynagrodzenia w postaci możliwości nauki magii, a dokładniej mówiąc jak w przypadku jednej misji i poziomu trudności, który zostaje przeniesiony na odpowiedzialność MG, zdecydować czy przeprowadzona misja spełniała warunki (czyli była na tyle wymagająca) żeby gracz mógł zwiększyć swój arsenał magiczny? Utknęliśmy w tym miejscu i być może Wy będziecie mieli jakiś lepszy pomysł, który jakoś rozwiąże tę kwestię.
Po drugie jedną z dostępnych misji, której gracz może się podjąć jest „Zadanie specjalne”. Chcemy to przemianować na „Zlecenie” wyszczególniając dokładnie co taki typ zadania dokładnie oznacza. W tym przypadku było, to o o wiele trudniejsze, ponieważ w całej historii MGW nie przypomnieliśmy sobie czy ktokolwiek z graczy wykonywał coś podobnego. Taki typ misji będzie mógł być wykonywany w trzech przypadkach:
- Gracz A jest zainteresowany wynajęciem gracza B do jakiegoś zadania, którego sam nie chce bądź nie może się podjąć, wtedy taka misja może być prowadzona jako: Gracz A (MG) -> Gracz B; Gracz A -> MG -> Gracz B
- Gracz B jest zainteresowany jakimś rodzajem fabuły i może wynająć MG (tak jak to działa do tej pory) w celu przeprowadzenia takiej misji, wtedy mamy do czynienia z: MG -> Gracz B
- Administracja zleca po przez jakieś małe wydarzenie specjalne bądź niestandardowy typ misji, zadanie dla Gracza B, wtedy: Administracja/EM -> Gracz B
Na pierwszy rzut oka może wydawać się, że nie ma różnicy z pozostałymi misjami zwykłymi, jednakże w tym przypadku należy zaznaczyć, że gracz, który chce odbyć taki rodzaj misji, nie ma prawa w nawet najmniejszym stopniu proponować bądź uzgadniać z MG/EM/innym graczem jak taka misja powinna wyglądać i przebiegać. W przypadku pozostałych misji chcemy by format pozostał bez zmian.
Nowy sposób przyznawania Strażników
Co prawda nie jest to coś rewolucyjnego, a raczej mechanizm znany nam wszystkim bardzo dobrze. Do tej pory sposób przyznawania MG działał na zasadzie kto chciał i miał jakiekolwiek pojęcie o mechanice, ten mógł otrzymać konto strażnika do przeprowadzenia misji innym graczom. Nie było w tym nic złego, jednakże wymaga to specjalnej opieki od nas administratorów i kontrolowaniu tego, co dany MG robi, by przypadkiem nie zostały poczynione ruchy niezgodne z zasadami forum. Jest to dość niewygodne rozwiązanie, a z racji tego, że nie zawsze mamy bądź będziemy mieli na to czas, to może tworzyć niepotrzebne problemy po obu stronach. Dlatego też byliśmy zgodni w tej kwestii, by wprowadzić system podań. Czyli konto strażnika, a więc możliwość bycia MG zarezerwowana wyłącznie dla osób, które otrzymały ten przywilej i zasiadają na stałe (teoretycznie) w gronie Mistrzów Gry. Wiąże się to oczywiście ze zmianami w sposobie zdobywania własnego strażnika, jednakże takie rozwiązanie szczególnie nam administracji jest dużo bardziej wygodniejsze. Ponieważ w sposób taki byśmy współpracowali z osobami, którymi możemy zaufać, które wiedzą co i jak robić, dzięki czemu nie musielibyśmy się martwić jakością postów czy działaniem zgodnym z zasadami forum. Oczywiście takie rozwiązanie ogranicza ilość dostępnych MG, ale ze względu na przebudowanie mechaniki misji wierzymy, że ten „czarny scenariusz” rozgrywa się wyłącznie w naszej głowie i wraz z likwidacją wymaganej ilości postów w danej misji, będą one prowadzone szybciej, bardziej dynamicznie a co za tym idzie dostępność MG będzie na wystarczającym poziomie.
Po części są to propozycje, ale też nie ukrywam, że niektóre zmiany będą wręcz forsowane, jednakże jeżeli macie alternatywne pomysły, bądź zauważyliście coś czego my całkowicie nie zadaliśmy sobie z tego sprawy, to miejcie na uwadze, że Wasze uwagi zostaną wysłuchane, a propozycje być może wprowadzone.