Ogólne informacje
Każda postać Gracza, NPC przygotowany przez administrację czy mistrza gry podczas misji, posiada pewne statystyki, niekoniecznie wszystkie, które pozwalają w jakikolwiek sposób operować postacią. Statystyki dzielą się na dwie kategorie: statystyki podstawowe oraz statystyki dodatkowe.
Statystyki podstawowe
Do podstawowych atrybutów każdej postaci należą statystyki, za pomocą których można oszacować fizyczne możliwości bohatera, siłę jego ataku czy prędkość poruszania się i wyprowadzania ciosów. Do tej grupy również zalicza się statystyki, które definiują, to ile postać posiada energii magicznej, a także skupienie, które również wpływa na magiczne właściwości. Każdy atrybut fizyczny odpowiedzialny za ruch ofensywny posiada swój defensywny odpowiednik, co pozwala zachować balans podczas starć między graczami bądź NPC.
- Siła - odpowiada za moc wyprowadzanych ciosów postaci w znaczeniu czysto fizycznym. Na potrzeby fabularne może również odpowiedzialna być za określenie maksymalnego limitu ciężaru jaki Gracz może unieść
- Wytrzymałość - pozwala określić jak bardzo postać Gracza jest twarda i odporna na wszelakie obrażenia, zarówno czysto fizyczne jak i magiczne
- Szybkość - prędkość poruszania się, a także wykonywanych ruchów i ataków określana jest za pomocą tej jednej statystyki. Jednakże szybkość nie jest odpowiedzialna za prędkość strzał czy pocisków w przypadku broni dystansowych, ani żadnych podobnych akcji, które tyczą się przedmiotów (rozkładanie, zwijanie i tym podobne)
- Reakcje - odpowiedzialne za uniki oraz dostrzeganie przedmiotów, osób i magicznych zaklęć w ruchu. W momencie nadchodzącego ataku, to właśnie reakcje w momencie wykonywania obrony są brane pod uwagę, jeżeli Gracz zdecyduje się wykorzystać je zamiast wytrzymałości
- Koncentracja - śmiało można przyrównać ją do skupienia i odpowiada za magiczny aspekt postaci. Służy jako jeden z elementów, do określenia z jaką mocą wyprowadzane są zaklęcia, a także w wyjątkowych sytuacjach wykorzystywana jest jako wartość, do której należy się odnieść w stosunku niektórych zdolności bądź ich efektów
- Kontrola energii magicznej - podobnie jak koncentracja pozwala określić siłę wyprowadzanych zaklęć, ich wytrzymałość czy nawet szybkość. Jednakże poza tym odpowiada również za ilość energii magicznej jaką posiada postać Gracza. Należy mieć jednak na uwadze, że w przeciwieństwie do pozostałych statystyk, kontrola energii magicznej posiada odgórnie narzucony limit, który jest opisany tutaj.
Statystyki dodatkowe
Na rozwój tych atrybutów, Gracz nie ma bezpośredniego wpływu, gdyż wielkość ich zależy w głównej mierze od statystyk podstawowych. Lecz nie oznacza to, że należy je lekceważyć, gdyż odpowiedzialne są ważne czynniki, które niemal cały czas towarzyszą postaci.
- Potencjał magiczny [Koncentracja + Kontrola energii magicznej] - wyliczany jest na podstawie sumy Koncentracji oraz Kontroli energii magicznej i symbolizuje ona ogólną moc jaką włada postać Gracza, która wykorzystywana jest w przypadku: siły, szybkości oraz wytrzymałości magii, a także niekiedy brana pod uwagę przy różnych zdolnościach bądź ich efektach
- Szybkość przedmiotów miotanych [(Siła + Szybkość) / 2] - określa z jaką prędkością postać Gracza wyrzuca przedmioty bądź elementy broni. Jednakże jak zostało wcześniej opisane, statystyka ta nie służy do wyliczenia prędkości pocisku z kuszy bądź broni magicznej, a jedynie prędkości obiektów, które są miotane za pomocą rąk