Informacje ogólne
Śmierć postaci to zdecydowanie nieprzyjemny okres dla każdego Gracza. Czas włożony w rozwój bohatera, treningi, interakcje z innymi postaciami przestał mieć jakiekolwiek znaczenie i należy wszystko zacząć od nowa. Jednakże śmierć maga na MGW nie oznacza definitywnego końca i przymusu rozpoczęcia wszystkiego od nowa. Lecz przede wszystkim należy sobie uświadomić z jakiego powodu dochodzi do takich sytuacji:
- przegrana w pojedynku
- wypadek podczas eventu
- śmierć na misji z powodu błędnych decyzji Gracza bądź wysokiego poziomu trudności misji
- zdarzenie fabularne (śmierć na życzenie Gracza)
Jak widać powyżej, część z nich wynika z sytuacji, które niekoniecznie zależą w całości od samego Gracza. Silniejszy przeciwnik, albo misja, która mimo swego odpowiedniego poziomu okazała się być zbyt ciężka, są to momenty rozgrywki, w których to Użytkownik nie ma pełnej kontroli nad tym, co dokładnie dzieje się z jego postacią. W takich przypadkach jak najbardziej możliwa jest tak zwana łagodna śmierć postaci, co zostanie bardziej opisane poniżej. Jednakże momenty, w których dochodzi do celowego okaleczenia bądź decyzje podejmowane przez Gracza mają na celu uśmiercenie jego własnej postaci, automatycznie skreślają z możliwości jakiejkolwiek formy kontynuowania rozgrywki zestawem zdolności, PU i wszystkim pozostałym, co oferowane jest przez wariant łagodnej śmierci.
Łagodna śmierć
Tak jak zostało to wspomniane wcześniej, śmierć nie oznacza końca gry, może nawet oferować bardzo korzystne możliwości dla Gracza, jeżeli mowa akurat o śmierci postaci. Możliwe jest budowanie nowej fabuły, co wiążę się oczywiście z tworzeniem nowych relacji między innymi postaciami, lecz możliwe jest zachowanie części zdolności, niekiedy wspomnień albo ogólnie czasu w kontekście punktów umiejętności, jakie zostały poświęcone na rozwój starej postaci.
Poniżej przedstawiono rozpiskę tego, co nowa postać traci w porównaniu do starej, co zachowuje, a co musi zmienić.
Pozostałe elementy składające się na postać Gracza, które nie zostały wyżej wymienione, również przepadają. Jak można zauważyć, śmierć po przez niefortunne zdarzenie, które nie było celowym zagraniem Gracza, nie oznacza rozpoczynania wszystkiego od nowa, a zostawia niewielką furtkę do łatwiejszego rozpoczęcia kolejnej rozgrywki.