Siła Broni


Przedmioty, a dokładniej broń, podobnie jak mag posiada pewną statystykę, która pozwala określić w jak bardzo jest ona niebezpieczna dla przeciwnika. Logicznym jest, że ataki wyprowadzane za pomocą oręża w postaci miecza, włóczni, noża czy innej, ale podobnej broni, nie są zależne od siły jaką posiada Użytkownik, a od ostrości materiału z jakiego zostały zrobione. Dlatego też każda broń dostępna do kupienia na straganach bądź wykucia u kowala, posiada statystykę SB (siła broni) oznaczająca, do jakiej maksymalnie wytrzymałości, broń jest w stanie wyrządzić szkody.


Wartość SB Górny próg wytrzymałości celu
1 120 wytrzymałości
2 160 wytrzymałości
3 220 wytrzymałości
4 280 wytrzymałości
5 360 wytrzymałości
6 440 wytrzymałości
7 540 wytrzymałości
8 640 wytrzymałości
9 720 wytrzymałości
10 840 wytrzymałości

Powyższa tabelka przedstawia, do jakiej wartości dane SB jest skuteczne i należy ją interpretować w taki sposób, że broń o SB 5 jest w stanie zranić bądź uszkodzić cel, jeżeli ten posiada mniej niż 360 wytrzymałości. Jeżeli broń trafi na wartość wytrzymałości większej niż jest w stanie przeciwstawić się, to wtedy należy postępować zgodnie z instrukcjami zawartymi w sekcji "Konfrontacja SB". Czyli wytrzymałość celu przełożyć na odpowiednie SB, a następnie porównać z wartościami przedstawionymi w tabelce na końcu wątku.


Walka z użyciem broni

Może zdarzyć się sytuacja gdzie dwóch magów zamiast korzystać ze specjalnych zaklęć do walki sięgną po miecze, włócznie bądź inne bronie. W tym przypadku podczas wykonywania ataków podaje się tylko i wyłącznie szybkość ataku oraz SB, które odpowiada sile. Jednakże należy pamiętać, że w przypadku takiego pojedynku równie ważną rolę odgrywają umiejętności Użytkownika, dlatego przyjmuje się, że maksymalna różnica SB obydwu broni nie może przekroczyć 3 punktów. Poniżej przedstawione zostały trzy przykłady wyjaśniające walkę z użyciem broni białej.

Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż o tym samym poziomie SB, dlatego starcie obydwu ostrzy nie uszkodzi broni, a tym co będzie decydowało o zwycięstwie jest szybkość oraz spryt Użytkownika.


Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż, ale o SB6. Z informacji wyżej wynika, że maksymalna różnica między SB obydwu broni nie może przekroczyć 3. W tym przypadku Gracze są idealnie na granicy, dlatego o tym kto zwycięży będą decydować te same czynniki co w "Przykładzie 1".


Gracz A pojedynkuje się z Graczem B za pomocą broni o SB3. Gracz B również posiada oręż, ale o SB7. Z informacji wyżej wynika, że maksymalna różnica między SB obydwu broni jest większa niż 3, dlatego poza szybkością i sprytem Użytkownika o wyniku pojedynku będzie decydowała tabelka zamieszczona poniżej.


Konfrontacja SB

Różnica SB Przewaga SB
0-3 Takiej różnicy nie da się odczuć na polu walki dlatego też o zwycięstwie decydować będzie szybkość oraz spryt Użytkownika.
4-6 Można dostrzec różnice w jakości obu broni. W starciu broń o większym SB potrzebuje czterech ataków by zniszczyć broń o mniejszym SB. Analogicznie w drugą stronę, broń o mniejszym SB zostanie zniszczona po czterech atakach na broń o większym SB.
7-8 Różnica między jakością obu broni jest duża. To już nie tylko w większości wygląd ale również rodzaj i proporcje materiałów, z których zostały wykonane. Silniejsza broń potrzebuje dwóch ataków by zniszczyć broń o mniejszym SB. Analogicznie w drugą stronę, broń o mniejszym SB po dwóch atakach na oręż o większym SB zostaje zniszczona.
9 Różnica jest tak ogromna, że wystarczy jeden porządny zamach aby broń o mniejszym SB została zniszczona.

Magia vs broń biała

Walki magów nie zawszę muszą odbywać się na tych samych zasadach. Może dojść do sytuacji, w której jeden z Graczy decyduje się na używanie śmiercionośnych zaklęć, gdy z kolei drugi Gracz odpowiada wyłącznie atakami fizycznymi z udziałem broni białej. Oczywiście taka sytuacja jest jak najbardziej możliwa, jednakże należy pamiętać o zachowaniu pewnej granicy zdrowego rozsądku. Mag jest w stanie blokować ataki magiczne używając do tego swojego ostrza, lecz należy mieć na uwadze, że w takich sytuacjach zaklęcie jego przeciwnika, nie może przekraczać średnicy kilkudziesięciu, do maksymalnie jednego metra średnicy. W zestawieniu takim obowiązuje tabelka ukazująca jaka wartość SB odpowiada wytrzymałości celu. Dlatego też jeżeli zaklęcie dysponuje większą siłą niż maksymalna wytrzymałość oręża, to należy posłużyć się tabelką wyżej, przypisując siłę zaklęcia do odpowiedniego SB, by następnie móc obie wartości porównać z użyciem mechaniki.

Natomiast w przypadku większych, dużo większych zaklęć, niestety ale mechanika walki bronią białą, nie zezwala na podobne czynności. Magiczne zdolności ofensywne, których rozmiar przekracza średnice jednego metra należy blokować za pomocą tarczy bądź zbroi. Wyjątek stanowią magiczne przedmioty, których właściwości mogą wykraczać poza standardowe ramy zachowania broni.