Zależności między fizycznymi i magicznymi statystykami


Z uwagi na system statystyk jaki panuje na forum, każda konfrontacja, czy to z postacią innego Gracza czy zwykłym NPC wymaga pewnej mechaniki, która pozwala określić w jaki sposób zadane bądź przyjęte obrażenia wpływają na bohatera. Służy do tego zestawienie ze sobą statystyk ofensywnych z defensywnymi, jednakże należy mieć na uwadze, że mimo istnienia podziału na fizyczne i magiczne atrybuty, to niekiedy istnieje możliwość zablokowania bądź wyprowadzenia ataku fizycznego przeciwko magicznemu, z odpowiednimi bonusami. Informacja ta została uwzględniona w sekcji "Magia i walka wręcz".


Konfrontacja siły i wytrzymałości

Różnice punktowe Siła vs Wytrzymałość (przewaga Siły) Siła vs Wytrzymałość (przewaga Wytrzymałości)
0-30 Tak niska różnica punktowa nie przynosi jakiejkolwiek przewagi na polu bitwy, ataki nawet jak dochodzą do celu, to nie są w stanie wyrządzić mu żadnych poważnych szkód, w skrajnych przypadkach może dojść do siniaków bądź drobnych stłuczeń. Przewaga jest praktycznie niezauważalna, a stopień obrażeń jaki mag odnosi w większości zależy od sytuacji w jakiej się znajduje niżeli od faktycznej przewagi w statystyce.
31-80 Uderzenia, które dochodzą są na tyle silne, że są w stanie nie tylko dokonać stłuczeń, ale i pęknięć kości, deformacji czy poważnie ogłuszyć przeciwnika do nieprzytomności. Tak duża różnica punktowa nie powoduje, że mag jest twardy jak skała, jednakże ma zagwarantowane, że niemal każde uderzenie w jego ciało może skończyć się poważnym urazem kończyny, a w niektórych przypadkach dość długą rehabilitacją.
> 80 Takiej różnicy nie da się opisać słowami, każdy wyprowadzany atak jest w stanie jednym uderzeniem zakończyć żywot przeciwnika. Jeżeli jakimś cudem uda się przetrwać pierwsze uderzenie, to obrażenia jakie powstały są na tyle duże, że nie ma mowy o jakimkolwiek powrocie do pełnej sprawności. Ciało jest na tyle twarde, że jakiekolwiek próby zadania obrażeń kończą się złamaniem, pęknięciem bądź całkowitym roztrzaskaniem kości u przeciwnika atakującego.

Konfrontacja szybkości i reakcji

Różnice punktowe Szybkość vs Reakcje (przewaga Szybkości) Szybkość vs Reakcje (przewaga Reakcji)
0-30 Tak mała przewaga nie gwarantuje niczego, natomiast z praktycznego punktu widzenia, to czy ruch powiedzie się zależy głównie od sytuacji w jakiej mag się znalazł. Mimo większej czujności, to tak mała przewaga nie jest w stanie zmienić losów pola walki. Na otwartym polu wszystko jeszcze zależy od sytuacji, natomiast w momencie zaskoczenia, mag nie jest w stanie wykonać nawet jednego, poprawnego uniku.
31-80 Gołym okiem widać przewagę w statystyce, jednakże nie można mówić o dominacji. Ataki wyprowadzane sięgają celu, jednakże dłuższa walka przekłada się na niekorzyść maga, ponieważ przeciwnik jest w stanie przyzwyczaić się do prędkości ruchów i tym samym zmniejszyć granice. Przy takiej różnicy punktowej, śledzenie poruszających się postaci nie sprawia żadnego problemu, w przypadku konfrontacji również uniki przychodzą z łatwością, jednakże po części zależy to od sytuacji w jakiej mag się znajduje. W przypadku zamkniętych obszarów, pełnych zakamarków i martwych punktów, wykonanie uniku nawet przy takiej różnicy punktowej może być nie lada wyczynem.
> 80 Różnica jest tak ogromna, nie do przedstawienia za pomocą skali. Oponent nawet nie zdąży wykonać ruchu powieką przed przyjęciem na siebie uderzenia. Wykonywanie jakichkolwiek ruchów również staje się niemożliwe do odczytania przez pozostałe osoby. Tak duża przewaga reakcji nad szybkością przeciwnika, powoduje że nawet jedno uderzenie nie jest w stanie zagrozić magowi w sytuacji walki. Śledzenie ruchów przeciwnika, niezależnie od sytuacji, choć z zachowaniem kontaktu wzrokowego, nie sprawa żadnych trudności.

Należy mieć jednak na uwadze, że sytuacja postaci Gracza może zależeć od wielu czynników, a więc jego możliwości czy to w przypadku konfrontacji siły i wytrzymałości lub szybkości i reakcji, są mocno zależne od obszaru na jakim się znajduje, bądź tego co dzieje się wokół niego.


Konfrontacja zaklęć

Różnice punktowe Siła magii vs Siła magii Siła magii vs Wytrzymałość magii (przewaga Siły magii) Siła magii vs Wytrzymałość magii (przewaga Wytrzymałości magii)
0-30 Tak niska różnica punktowa nie powoduje żadnej przewagi dla silniejszego zaklęcia i oba ulegają całkowitemu rozpadowi. Tak niska różnica punktowa nie powoduje żadnej przewagi dla silniejszego zaklęcia i oba ulegają całkowitemu rozpadowi. Tak mała przewaga wytrzymałości nie gwarantuje żadnej obrony przeciwko zaklęciom ofensywnym, dlatego też w przypadku zetknięcia się dwóch zaklęć, oba rozpadają się.
31-100 Silniejsze zaklęcie jest w stanie złamać słabsze, ale traci 50% swojej podstawowej mocy. Mimo widocznej przewagi w sile zaklęcia, to mimo wszystko przełamanie zdolności defensywnej powoduje, że zaklęcie ofensywne traci 25% swojej podstawowej mocy. Zaklęcie defensywne jest na tyle potężne, że z łatwością wytrzymuje magiczny atak i nic nie jest w stanie tego przełamać.
> 100 Przy takiej różnicy punktowej, silniejsze zaklęcie nie tylko niszczy słabsze, ale również zachowuje przy tym pełnie swojej mocy. - -

Jak można zauważyć z powyższych tabelek, każdy przedział różnicy między jedną postacią, a drugą posiada odpowiednio opisane efekty, co pozwala na prowadzenie agresywnej rozgrywki bez większych problemów w postaci niedopowiedzeń bądź niejasnych informacji.


Magia i walka wręcz

W niektórych przypadkach, co jest jak najbardziej akceptowalne, mag może zdecydować, że chce się rozwijać wyłącznie fizycznie, przeznaczając jak najmniejszą ilość punktów na atrybuty magiczne. Dla takich Graczy droga jest jak najbardziej otwarta, a chcąc zniwelować różnice między statystykami magicznymi, a zwykłymi, istnieje bonus w takich sytuacjach, który zwiększa atrybuty siły, wytrzymałości oraz reakcji.

  • Siła oraz wytrzymałość wynosi 120%
  • Reakcje wynoszą 150%

Powyższe wartości liczone są od wyłącznie od wartości podstawowej, która to z kolei została przedstawiona poniżej. Dodatkowo bonus ten obowiązuje wyłącznie w przypadku konfrontacji przeciw magii.