Forums
Walki - Printable Version

+- Forums (https://archiwum.mageguildwars.pl)
+-- Forum: Informacje (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=3)
+--- Forum: Poradniki (https://archiwum.mageguildwars.pl/forumdisplay.php?fid=9)
+--- Thread: Walki (/showthread.php?tid=264)



Walki - Nihil - 07-31-2019

Informacje ogólne


W świecie MGW życie magów nie opiera się wyłącznie na nieskończonym wykonywaniu różnych zadań, poznawaniu nowych osobowości i budowania fabularnych relacji z innymi Graczami. Jest to miejsce dosyć okrutne, pełne przemocy i niesprawiedliwości, która to niestety ale wszelkich magów omija szerokim łukiem. Lecz nie znaczy to, że mogą czuć się bezpiecznie, bowiem na każdego użytkownika magii czyha mniejsze bądź większe zło. Jednym z nich są walki, konflikty między pojedynczymi postaciami bądź całymi ugrupowaniami. Rządzą się one własnymi zasadami, a także wymagają spełnienia niektórych wymagań, by móc w ogóle uznać pojedynek za fabularnie poprawny.


Regulamin walk

  1. Podczas potyczek należy dokładnie opisywać wszystkie ruchy swojej postaci, każdy gest, mimikę czy chociażby komentarz, który ma bezpośredni wpływ na pojedynek.
  2. Sekwencja walki nie nakłada w żaden sposób tego jak Użytkownik pisze swoje posty. Mogą być one zarówno pierwszoosobowe jak i trzecioosobowe, póki post spełnia wszystko, co zostało przedstawione w punkcie 1, to nie ma z tym żadnego problemu.
  3. Walki prowadzone są w systemie turowym razem z obecnością sędziego postaci Mistrza Gry. Natomiast kolejka postów musi opisywać reakcje na post poprzedni, a także kontrreakcje powodując zamianę stron. Gdy kolejka dobiegnie ku końcowi, zadaniem Mistrza Gry jest podsumowanie jej, zbudowanie odpowiedniego tła fabularnego, a także dopilnowanie, że mechanicznie wszystko zostało wykonane poprawnie. Schemat ruchów w tym przypadku wygląda następująco:
    1. Gracz 1 wykonuje atak
    2. Gracz 2 broni się, a także wyprowadza kontratak
    3. Mistrz Gry podsumowuje kolejkę
    4. Gracz 1 broni się (...)
    5. (...)
  4. Pojedynki można prowadzić bez obecności Mistrza Gry, samemu dbając o mechaniczny aspekt rozgrywki. W tym przypadku większość walki od strony technicznej wygląda identycznie jak w punkcie wyżej, z tą różnicą, że kolejka nie uwzględnia Mistrza Gry. Lecz należy mieć też na uwadze fakt, że wszelkie niezgodności mechaniczne bądź fabularne, które zostały wykorzystane przez jedną ze stroną, mogą skutkować anulowaniem całego pojedynku, zdobytej wiedzy, odniesionych i zadanych obrażeń, a także ewentualnych skutków fabularnych.
  5. Definitywnie zabrania się wykorzystywania zaklęć bądź innych zdolności, które nie zostały jeszcze opanowane bądź są w trakcie trenowania. Również jakiekolwiek trenowanie podczas walk jest zabronione.
  6. Każde starcie wymaga podania drugiej stronie odpowiednich atrybutów, czyli takich które są aktualnie używane, by zarówno przeciwnik jak i Mistrz Gry mógł odpowiednio oszacować sytuację i przygotować się do kontry bądź podsumowania kolejki. Zabrania się celowego ukrywania statystyk bądź przekazywania ich po przez różne kanały komunikacji prywatnej.
  7. Wszelkie użyte zaklęcia, umiejętności czy specjalne właściwości magii muszą zostać wypisane na końcu postu, bądź odpowiednio zaznaczone w treści, by zarówno drugi Gracz jak i Mistrz Gry miał wgląd w użyte zdolności.
  8. Podczas walki nie obowiązuje bilokacja, dlatego Gracz może toczyć w tym samym czasie jeden pojedynek. Może to być zwykły sparing bądź większa bitwa z udziałem kilkunastu postaci.
  9. Każdy post powinien skupiać się wyłącznie na jednej czynności, co znaczy tyle, że zabrania się opisywania kilku różnych wariacji wykonywanego ruchu w jednym poście. Niedozwolone są również alternatywne posunięcia na wypadek sytuacji, gdy wcześniej zaplanowany ruch zakończył się niepowodzeniem.
  10. W przypadku odbycia pojedynku z udziałem sędziego, każdy z uczestników otrzymuje niewielkie wynagrodzenie, w którym zwycięski Gracz zgarnia większą pulę niż przegrany. Jednakże w ten sposób wymaga się, by walka z nadzorem Mistrza Gry trwała co najmniej osiem tur. W innym przypadku, żadna ze stron nie otrzymuje wynagrodzenia.
  11. O zakończeniu walki decyduje strona, która wygrała. To czy Gracz zaproponuje rozejście się we własne strony, czy będzie chciał dobić swojego oponenta, czy zatrzymać jakieś trofeum, wszystko to zależy wyłącznie od wygranego, zaś Mistrz Gry bądź Administracja obserwują i interweniują wyłącznie w przypadkach gdy dochodzi do niezgodności mechanicznej bądź fabularnej.

Wynagrodzenie za udział w walce

Jak zostało wcześniej powiedziane, nie jest to jakieś duże wynagrodzenie, a raczej forma małej nagrody za myśl strategiczną, podejście, a także pokaz niesamowitych umiejętności. Lecz, żeby to było jasne, im posty ciekawiej napisane, a obrana taktyka przez jednego i drugiego zawodnika ciekawsza, tym nagroda większa. W przypadku walk z udziałem Mistrza Gry, to właśnie od pod koniec pojedynku, pisząc ostatni swój post, zobowiązany jest do wyliczenia odpowiedniej nagrody, w której skład wchodzi:

  • Punkty Wymagań od 20 do 60
  • Punkty Umiejętności będące wartością podstawową od 30 do 80
  • Punkty Umiejętności liczone za każdy post od 2 do 4
  • Liczba punktów reputacji dla obu zawodników i ewentualne skutki fabularne

W przypadku toczenia pojedynku bez nadzoru, to Administracja bądź Moderacja za sprawą swojego konta Strażnika bądź Event Mastera, dokonuje takiej wyceny po zakończonym pojedynku.

Jak zostało wcześniej wspomniane, w tego typu rywalizacji między jednym Graczem a drugim, obaj zyskują na tym. Jednakże to zwycięska strona zgarnia całą pulę, zaś przegrany, pod warunkiem że przeżył, jedynie 50% wynagrodzenia zwycięzcy bez połówek, z zaokrągleniem do dołu.